Renderscript je API koji je usmeren na postizanje visokih performansi u 3D renderingu i računskim operacijama. On će omogućiti programerima Android aplikacija koji su spremni da se bave ozbiljnijim kodiranjem bliže hardveru da izvuku mnogo više iz postojećeg hardvera. Alati koje pruža programerima su: jednostavan 3D rendering API koji je ubrzan u hardveru, API za proračune realizovan na sličan način kao CUDA i jezik koji je zasnovan na C99 (unapređena verzija programskog jezika C). Renderscript je već iskorišćen u izradi novih YouTube i Books aplikacija, kao i aktivnih desktop pozadina na Honeycomb tabletima koji se očekuju.
Sam API je multiplatformski i kompajlira se u format koda koji je nezavistan od hardvera i koji se zatim smešta u aplikacione pakete. Prilikom pokretanja aplikacije, taj kod se onda kompajlira u konkretan mašinski kod predviđen za hardver koji je na raspolaganju. U slučaju da je prisutna GPU akceleracija, API će je iskoristiti, a ako je ne prepozna ili nije adekvatna za zadatu operaciju, koristiće se CPU. Sam proces je transparentan za programere i oni ne moraju da brinu o tome.
Izvor: Android Developers