ASBIS - rezultati poslovanja

„ASBISc Enterprises Plc“, vodeći distributer kompjuterskih komponenata na visoko rastućim tržištima Centralne i Istočne Evrope i bivšeg Sovjetskog Saveza ,  objavljuje ostvarene rezultate za prethodnu poslovnu godinu, nakon svog izlistavanja na Londonskoj berzi hartija od vrednosti - AIM, oktobra 2006. godine. ASBIS je završio godin

„ASBISc Enterprises Plc“, vodeći distributer kompjuterskih komponenata na visoko rastućim tržištima Centralne i Istočne Evrope i bivšeg Sovjetskog Saveza ,  objavljuje ostvarene rezultate za prethodnu poslovnu godinu, nakon svog izlistavanja na Londonskoj berzi hartija od vrednosti – AIM, oktobra 2006. godine. ASBIS je završio godinu uspešnog trgovanja koja se završava  31. decembra  2006., sa prihodima na rekordnom nivou,  a koji su prevazišli iznos od  US$1 milijarde. Kao rezultat, profit za tu godinu je nešto iznad tržišnih očekivanja i predviđanja analitičara.

Sergei Kostevitch, CEO i Predsednik ASBIS-a, je ovo prokomentarisao:  "Vrlo smo  srećni što možemo da objavimo ove rekordne rezultate po prvi put kao preduzeće izlistano na berzi i očekujemo unapređivanje naše strategije razvijajanja ključnog distributivnog poslovanja, uporedo sa našim sopstvenim brendom i „white lebel“ (ne brendiranim) proizvodima.“

Za dvanaest meseci do  31. decembra 2006, Grupa je prijavila prihod od 8,3% za period prethodne godine od  US$1,01 milijarde (2005: US$930,39 miliona); profit iz poslovanja 30,1% od US$16,08 miliona (2005: US$12,30 miliona); profit pre oporezivanja 36,9%, to jest US$12,76 miliona (2005: US$9,32 miliona); i osnovnu zaradu po akciji  iz kontinuiranog poslovanja  13,9%, ili 19,7 centi (2005: 17,3 centa).  Grupa je zadržala svoju jaku gotovinsku poziciju sa  ukupnom gotovinom i ekvivalentima na dan  31. decembra 2006. od US$13,25 miliona, nešto iznad ukupnog iznosa na kraju prethodne godine, na dan  31. decembra 2005, od US$12,18 miliona. Na geografskom tržištu Istočne Evrope, ogranak „ASBIS Enterprises’ Southeastern Europe“ se približio prošle godine prodajnom iznosu od  US$101 miliona godišnje  —što je uvećanje od  35 %  u odnosu na  US$ 75 miliona prethodne godine. Dvocifreni rast znači da  se ASBIS’ SEE ogranak širi tri put brže od ukupnog poslovanja Asbis-a. Region Jugoistočne Evrope pokriva kancelarije u  Bugarskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji. Kupci iz drugih zemalja u regionu  sa brzim rastom – Bosne i Hercegovine, BJR Makedonije i Albanije –trenutno dobijaju podršku od  postojećih kancelarija u regionu.

Postignuti rast prihoda je podržan  kontinuirano jakim odnosom Grupe sa njenom bazom dobavljača, uključujući vodeće industrijske proizvođače, kao što su to  Intel, AMD, Hitachi, Seagatet,  Samsung, i dodavanjem novih dobavljača širom ključnih geografskih tržišta.

Sem toga,  kako je  prethodno najavljeno, Grupa je iskusila ohrabrujući rast procentualne prodaje, koji je postignut od njene dve povećane marže za linije sopstvenih brend-proizvoda,  Prestigio (ravni panel monitori i  LCD tehnologije) i Canyon (potrošačke elektronske periferalije i pomagala).

Jedan od ključnih kontinuiranih trendova na tržištu Grupe je pritisak na formiranje cena, naročito za  potrošačku opremu, tamo gde su marže Grupe  održane prvenstveno uvođenjem novih proizvoda i unapređenjem tehnologije.  Grupa je uspela da održi svoje marže, pa čak i da ih uveća. To je  rezultat kontinuiranog usavršavanja proizvodnog miksa i ulaganja u proizvode sa privatnim oznakama.  Tokom 2006. godine je došlo do povećanja jedinične prodaje od nekih  40%, za više od  16 miliona SKU-a. Sem toga, značajno je da se proporcija prodaje sa većom maržom za sopstvene brend proizvode takođe uvećala za približno  20% na nivou prethodne godine.

Izvor: Asbis

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi