„ASBISc Enterprises Plc“, vodeći distributer kompjuterskih komponenata na visoko rastućim tržištima Centralne i Istočne Evrope i bivšeg Sovjetskog Saveza , objavljuje ostvarene rezultate za prethodnu poslovnu godinu, nakon svog izlistavanja na Londonskoj berzi hartija od vrednosti – AIM, oktobra 2006. godine. ASBIS je završio godinu uspešnog trgovanja koja se završava 31. decembra 2006., sa prihodima na rekordnom nivou, a koji su prevazišli iznos od US$1 milijarde. Kao rezultat, profit za tu godinu je nešto iznad tržišnih očekivanja i predviđanja analitičara.
Sergei Kostevitch, CEO i Predsednik ASBIS-a, je ovo prokomentarisao: "Vrlo smo srećni što možemo da objavimo ove rekordne rezultate po prvi put kao preduzeće izlistano na berzi i očekujemo unapređivanje naše strategije razvijajanja ključnog distributivnog poslovanja, uporedo sa našim sopstvenim brendom i „white lebel“ (ne brendiranim) proizvodima.“
Za dvanaest meseci do 31. decembra 2006, Grupa je prijavila prihod od 8,3% za period prethodne godine od US$1,01 milijarde (2005: US$930,39 miliona); profit iz poslovanja 30,1% od US$16,08 miliona (2005: US$12,30 miliona); profit pre oporezivanja 36,9%, to jest US$12,76 miliona (2005: US$9,32 miliona); i osnovnu zaradu po akciji iz kontinuiranog poslovanja 13,9%, ili 19,7 centi (2005: 17,3 centa). Grupa je zadržala svoju jaku gotovinsku poziciju sa ukupnom gotovinom i ekvivalentima na dan 31. decembra 2006. od US$13,25 miliona, nešto iznad ukupnog iznosa na kraju prethodne godine, na dan 31. decembra 2005, od US$12,18 miliona. Na geografskom tržištu Istočne Evrope, ogranak „ASBIS Enterprises’ Southeastern Europe“ se približio prošle godine prodajnom iznosu od US$101 miliona godišnje —što je uvećanje od 35 % u odnosu na US$ 75 miliona prethodne godine. Dvocifreni rast znači da se ASBIS’ SEE ogranak širi tri put brže od ukupnog poslovanja Asbis-a. Region Jugoistočne Evrope pokriva kancelarije u Bugarskoj, Hrvatskoj, Rumuniji, Srbiji i Sloveniji. Kupci iz drugih zemalja u regionu sa brzim rastom – Bosne i Hercegovine, BJR Makedonije i Albanije –trenutno dobijaju podršku od postojećih kancelarija u regionu.
Postignuti rast prihoda je podržan kontinuirano jakim odnosom Grupe sa njenom bazom dobavljača, uključujući vodeće industrijske proizvođače, kao što su to Intel, AMD, Hitachi, Seagatet, Samsung, i dodavanjem novih dobavljača širom ključnih geografskih tržišta.
Sem toga, kako je prethodno najavljeno, Grupa je iskusila ohrabrujući rast procentualne prodaje, koji je postignut od njene dve povećane marže za linije sopstvenih brend-proizvoda, Prestigio (ravni panel monitori i LCD tehnologije) i Canyon (potrošačke elektronske periferalije i pomagala).
Jedan od ključnih kontinuiranih trendova na tržištu Grupe je pritisak na formiranje cena, naročito za potrošačku opremu, tamo gde su marže Grupe održane prvenstveno uvođenjem novih proizvoda i unapređenjem tehnologije. Grupa je uspela da održi svoje marže, pa čak i da ih uveća. To je rezultat kontinuiranog usavršavanja proizvodnog miksa i ulaganja u proizvode sa privatnim oznakama. Tokom 2006. godine je došlo do povećanja jedinične prodaje od nekih 40%, za više od 16 miliona SKU-a. Sem toga, značajno je da se proporcija prodaje sa većom maržom za sopstvene brend proizvode takođe uvećala za približno 20% na nivou prethodne godine.
Izvor: Asbis