Cuil je novi search engine, odnosno mehanizam za pretragu interneta, koji su razvili nekadašnji radnici kompanije Google. On je danas počeo sa radom. Kaže se da bi njegovo ime trebalo da se čita "kul" (cool), ali da je doneta odluka da se napiše na već pomenuti način. Hoćemo li u budućnosti "kulovati" ili "kulirati" umesto da "guglamo", ostaje da se vidi. Cuil pokušava da unese novine u mehanizme pretrage interneta. Prvo što upada u oči je njegov dizajn, koji prati Web 2.0 tendencije. Sa oko 33 miliona dolara na raspolaganju za investiranje, zaposleni veruju da mogu da uspeju tamo gde su mnogi morali da se povuku pred nezadrživim napredovanjem giganta kakav je Google. Cuil indeks se može podičiti sa oko 120 milijardi web stranica (poređenja radi, Google je nedavno indeksirao bilion), što deluje veoma obećavajuće imajući u vidu da se tek kreće sa radom. Rezultati se izbacuju po kolonama, u rasporedu koji se pre asocira sa sajtovima koji donose članke i novosti nego sa sistemom za pretragu interneta. Momci sa Cuil-a tvrde da koriste tehnike koje ulaze dublje u sadržaj web stranica, te da omogućavaju vizelno raspoznavanje relevantnosti sajtova i rezultata pretrage. Microsoft i Yahoo su potrošili milijarde da se suprotstave Google-u i to im i dalje ne uspeva. Može li Cuil uspeti tamo gde giganti nisu mogli? Ovo je prvi put da se Google suočava sa "svojim" ljudima. Ipak, za sada se radi o borbi Davida i Golijata…
Izvor: Cuil