Kompanija Dell je objavila da se preko 20 % poziva njenoj
tehničkoj podršci odnosi na probleme sa spyware programima, što je drastičan
porast u odnosu na cifru od 1 % iz avgusta prošle godine. Kompanija tvrdi da
se u ovom trenutku spyware nalazi instaliran na preko 90 % računara, varirajući
od bezopasnih programa za praćenje kolačića do programa koji mogu da pozivaju
telefonske brojeve, blokiraju pristup Internetu ili elektronskoj pošti, preuzmu
kontrolu nad browser-om ili toliko degradiraju performanse računara da on postane
neupotrebljiv. Istraživanja pokazuju da se preko 40 % korisnika računara u SAD
danas oseća manje bezbedno na Internetu nego pre godinu dana, a svega četvrtina
je dovoljno upoznata sa načinima borbe protiv spyware programa. Federalna komisija
za Trgovinu (FTC) je apelovala na korisnike računara da preduzmu više mera kako
bi se pravilno zaštitili.
Dell je u julu osnovao tehničku podršku za probleme sa spyware programima čije
usluge koštaju 40 dolara. Toliko ljudi se prijavilo za ovaj servis da je Dell
brzo ostao bez kapaciteta, a kompanija tvrdi da se zbog nevolja sa spyware-om
javi više ljudi nego zbog bilo kakvih drugih problema u radu računara.
FTC je nedavno pokrenuo tužbu protiv osobe koja je koristila propust u IE browser-u
kako bi instalirala spyware na računare žrtava. Spyware programi se uglavnom
"zapate" na računaru preko elektronske pošte, u vidu plug-in dodataka
na pojedinim sajtovima pretežno warez ili pornografske sadržine, ili kao deo
pojedinih besplatnih programa.
Izvor: Financial
Express