Majkl Del, osnivač i CEO kompanije Dell Computers, kaže da
je načinio najveću greško što se ranije nije uključio u posao sa štampačima.
Kompanija je počela sa prodajom štampača u martu prošle godine i u devet meseci
2003. je prodala 1,5 miliona uređaja, dok ove godine planira da plasira oko
4 miliona primeraka ovih uređaja. Ovo predstavlja izuzetno brzi rast, a Del
obećava da će kompanija uskoro ponuditi kupcima 30 % manju potrošnju mastila
nego kod modela rivalskih firmi. Ovakve priče se nimalo ne dopadaju drugom američkom
gigantu i najvem rivalu, kompaniji Hewlett-Packard koja je i najveći prodavac
štampača u svetu. CEO HP-a, Karlton Fiorina, kaže da su ambicije kompanije Dell
prevelike i da ne predstavljaju nikakvu opasnost za poslovanje HP-a u sferi
štampača. Ona kaže da kompanija koja nije inovator nema nikakve šanse da pruži
kupcima bolji proizvod i prigrabi za sebe značajniji deo kolača od 106 milijardi
dolara godišnje, na koliko se procenjuje vrednost tržišta računarskih štampača.
Dell ne odvaja velika sredstva za istraživanje, već se zadovoljava da prodaje
tuđu robu, uz eventualne manje modifikacije. Upravo to se još jednom ponavlja,
pošto štampače za Dell proizvodi kompanija Lexmark, a Dell je početkom ove godine
potpisao partnerske ugovore i sa firmama Samsung, Fuji Xerox i Kodak.
Hewlett-Packard je prošle godine prodao 43,6 miliona štampača, dva puta više
od Epsona, najbližeg rivala, i ukupno zaradio gotovo 23 milijarde dolara. Oko
80 % čistog profita ove kompanije u 2003. godini je došlo od prodaje štampača.
Dell pokušava da načne najvećeg rivala upravo na ovom polju, ali i HP odgovara
istom merom, obarajući cene konfiguracijama za korporativnu primenu gde je Dell
tradicionalno najjači.
"Dani kompanija koje svoje poslove zasnivaju na tehnološkim inovacijama se
bliže kraju", poručuje Majkl Del.
"Mi smo najveći, mi smo najbolji i stalno se usavršavamo na tržištu koje
neprekidno raste", odgovara Karli Fiona.
Izvor: C|Net