Žitelji zgrade Samsung Tower Palace u Seulu raspolažu frižiderima
i štednjacima priključenim na Internet, a svoje kućne uređaje pokreću preko
računara. Zadovoljsto života u digitalizovanom stanu su morali da plate milion
dolara ili više, a Samsung je u Koreji prodao preko šest hiljada ovakvih apartmana
i sada planira njihovu izgradnju u Kanadi, SAD, Australiji i Evropi. Visoki
zvaničnik kompanije, Jong Duk Jun, kaže da je opremanje digitalnih domova postalo
jedno od tržišta za koje je Samsung jako zainteresovan. Mnoge firme su godinama
bezuspešno pokušavale da popularizuju "domove budućnosti", ali čini
se da ideja tek sada dobija zamah, najverovatnije zbog široke dostupnosti broadband
Internet veza, prelaska uređaja kao što su video rekorderi, kamere ili telefoni
u digitalni format i povećanja mogućnosti bežičnog prenosa podataka.
Nije Samsung jedini koji je uočio potencijal novog tržišta. Grupa kompanija
koju predvode Intel i Sony su prošle godine formirali Digital Home Working Group
organizaciju koja bi trebalo da postavi zajedničke standarde u ovoj oblasti.
Grupa će 22. juna organizovati skup gde će predstaviti smernice za razvoj ovakvih
projekata, planove za budućnost, kao i novo ime za ovu organizaciju. Intel je
u svhu usavršavanja tehnologija iz projekta digitalnog doma u martu otvorio
i posebnu laboratoriju koja će raditi u saradnji sa kompanijama LG i Samsung.
Ipak, postoje i problemi sa prihvatanjem digitalnih domova. Samsung u svojim
apartmanima koristi umrežavanje preko naponskih vodova koje je jeftino, pošto
nije potrebno postavljati dodatne kablove, ali tehnologija još uvek nije usavršena.
Deo korisnika se žali na komplikovanost čitavog sistema i ne vide svrhu od povezivanja
uređaja kao što su frižideri na globalnu mrežu.
Izvor: C|Net