Fujitsu Siemens je zvanično najavio novu Amilo 3000 seriju notebook računara. Novi uređaji će dolaziti u 16" i 18.4" formatima, sa widescreen ekranima odnosa stranica 16 : 9. Novi laptopovi će nuditi Wireless USB, tastature otporne na tekućine, Blu-ray drajvove, kao i izbor između Nvidia i ATI grafike, sa podrškom za "prebacivanje u letu" između diskretne i integrisane grafike, u slučajevima kada je neophodno produžiti trajanje baterije ili obezbediti bolje 3D performanse. Tu je i AMILO Graphic Booster, eksterni grafički adapter za koji Fujitsu Siemens tvrdi da pruža 470% bolje GPU performanse od "tipičnog integrisanog čipa". Detaljnije specifikacije uređaja nisu navedene, kao ni cene.
Novi dizajn računara je očito veoma bitna stavka za kompaniju Fujitsu Siemens, koja je ovom aspektu posvetila puno pažnje. Koncept neće biti primenjen samo na polje notebook računara, već i na poslovna i serverska rešenja, kao i data center uređaje. Tim povodom vam u celosti prenosimo saopštenje ove firme povodom predstavljanja Amilo 3000 dizajna:
Omasovljeno tržište računara je već postalo prilično zbunjujuće – proizvodi su često nalik jedni drugima, a ponekad su i gotovo identični. Kompanija Fujitsu Siemens Computers novim konceptom dizajniranja „podiže letvicu“ ostalim takmičarima na tržištu i svoje proizvode pozicionira stepen iznad. Vodeći evropski proizvođač IT opreme dizajn kao proces integriše u sve svoje proizvodne faze – i spoljašnjost i unutrašnjost proizvoda postali su izazov dizajniranja, zbog čega Fujitsu Siemens Computers cilja na pružanje inovacije, prilagođenosti korisnicima i računarske snage. „Za nas dizajn nije prolazna moda, već dugotrajna strateška investicija u brend“, izjavila je tim povodom Barbara Šedler, direktor marketinga kompanije na međunarodnoj konferenciji za novinare koja je juče održana u Frankfurtu.
Kompanija je u interdisciplinarnom projektu tokom protekle dve godine razvila specifičan „jezik dizajna“, postavke za dizajniranje proizvoda, koje će ubuduće biti zajednički za sve proizvode kompanije Fujitsu Siemens Computers namenjene bilo poslovnim ili kućnim korisnicima. Dizajneri, inženjeri, menadžeri za proizvode i stručnjaci za marketing objedinili su snage kako bi došli do najboljih rešenja oslanjajući se na dragocena mišljenja i utiske korisnika. Renomirana međunarodna konsultantska kuća za dizajn i inovacije IDEO, sa kancelarijama u Palo Altu, Londonu i Minhenu je kao spoljni saradnik podržala ovaj tim. Fujitsu Siemens Computers je prvi proizvođač računara u Evropi koji je uobličio uniforman jezik dizajna koji će se primenjivati na sve linije svojih proizvoda. Na primer, na osnovu tih smernica predviđa se da sav „interfejs“ između čoveka i mašine bude smešten u „crnom delu“ uređaja, kao što je to slučaj sa portovima i čitačima kartica koji se nalaze na prednjem delu stonih ili prenosivih računara; isto se odnosi na priključke za miša i USB „stik“. Karakteristike pojednostavljenog korišćenja i pojednostavljenog pristupa se takođe odnose i na najjeftinije modele.
Više od 1200 ispitanih korisnika je u sveobuhvatnom istraživanju pozdravilo koncept dizajniranja proizvoda po principu „Kreiranje spoljašnjosti na osnovu unutrašnjosti“. Jasno definisan dizajn sa uglovima od 45% stepeni omogućavaju korisniku da uživa u radu sa računarom i perifernim uređajima. Bilo da koriste prenosivi ili stoni uređaj, na radnom mestu ili kod kuće, bilo da se radi o naprednom korisniku ili nekom ko koristi samo „web“, korisnici žele računare u čijem radu mogu da uživaju i uz pomoć kojih mogu da uspostave svoje sopstvene komunikacione infrastrukture. Iz tog razloga su dizajneri i inženjeri kompanije Fujitsu Siemens Computers blisko sarađivali na razvoju koncepta koji izvlači maksimum iz ovih novih tehnologija. Mekani tasteri koji trepću i ravna tastatura jednostavno omogućuju intuitivno rukovanje. Podrazumevani tasteri za aplikacije obezbeđuju brz pristup velikom broju funkcija, na primer, multimediji. Tehnološki elementi uređaja se odmah uočavaju. Dizajn, drugim rečima, ističe tehnologiju po kojoj se uređaji izdvajaju.
Kompanija Fujitsu Siemens Computers će lansirati tri linije proizvoda sa novim dizajnom:
– AMILO je naziv za potrošačke proizvode (consumer) u crno – beloj bolji, čija se lepota ogleda u funkcionalnoj prefinjenosti. Elegantan pribor je mali, četvrtast „GraphicBooster“ koji, na primer, od ultra lakog AMILO Sa 3650 stvara originalnu „energanu grafike“. Ovi modeli, svetle i sjajno bele površine sa crnim linijama izgledaju sjajno.
– SCENICVIEW, ESPRIMO Mobile, ESPRIMO i CELSIUS odaju svoje kvalitete u poslovnim okruženjima. „Odeveni“ u klasični/naglašeni antracit, ovi uređaji odišu pouzdanošću, bezbednošću i robusnošću. Bilo da ste inženjer ili menadžer, muškarac ili žena, ovi mobilni uređaji su savršeni saradnici na poslovnim sastancima, a kao radne stanice – partneri na radnom mestu. (dostupni na leto 2008. godine)
– PRIMERGY je, kao i ranije, naziv koji je kompanija Fujitsu Siemens Computers dodelila svim kućištima koja iz svakog data centra izvlače maksimum. Ovi serveri crnih i sivih tonova, pored toga što izgledaju moćno, zaista osiguravaju bezbednost i veliku dostupnost podataka koje čuvaju. (dostupni u prvom kvartalu 2009. godine)
Konzistentnost ovog koncepta dizajniranja proizvoda omogućava visok nivo standardizacije kao i individualizma. Specifični proizvodi i modeli koji su kreirani za grupe korisnika, će se u ovom izgledu pojaviti uskoro. Testiranje korisnika je pokazalo da se ovakvim dizajnom postiže visok nivo prepoznavanja brenda: 80 posto ispitanika je prepoznalo da se radi o proizvodima kompanije Fujitsu Siemens Computers.
Izvor: Fujitsu Siemens