IBM je juče i zvanično potvrdio prodaju svog odeljenja za
prodaju PC računara kineskoj kompaniji Lenovo Group. Lenovo je platio IBM-u
1,25 milijardi dolara (od čega 650 miliona u kešu), a preuzeo je na sebe i gubitke
IBM-ovog odeljenja koji se procenjuju na pola milijarde dolara. Prema dogovoru,
IBM će dobiti 18,9 % akcija u kompaniji Lenovo čime će zadržati izvesan uticaj
na promet PC računara u svetu. Prema analizama stručnjaka, zahvaljujući ovoj
kupovini Lenovo će u 2005. godini povećati prodaju PC računara na 11,9 miliona
primeraka, dok bi ukupni prihodi trebalo da mu iznose oko 12 milijardi dolara,
četiri puta više nego u ovoj godini. Lenovo će snabdevati računarima i sam IBM,
a moći će da se služi IBM brendom u narednih pet godina.
“Veliki plavi” se takođe obavezao i da pruža podršku kineskoj kompaniji
i promoviše je snagom svoje moćne marketinške mašine. Pregovori oko preuzimanja
su trajali 13 meseci, a obe strane misle da njime puno dobijaju. IBM će se na
ovaj način rešiti neprofitabilnog odeljenja i pojačati svoje prisustvo u Kini
u sektorima usluga, softvera i servera, dok će Lenovo izaći iz anonimnosti na
zapadnom tržištu koje predstavlja idealnu metu za jeftinu kinesku robu.
Kombinovano odeljenje koje su ove dve kompanije formirale ima 10000 IBM-ovih
i 9200 zaposlenih iz kompanije Lenovo, a sedišta će mu se nalaziti u Pekingu
i američkom gradu Rejliju. Njegov predsednik je postao dosadašnji CEO kompanije
Lenovo, Jang Janking, dok će CEO biti IBM-ov potpredsednik, Stiven Vord. Prvih
18 meseci će odeljenja obe kompanije raditi gotovo nezavisno, dok će se nakon
toga svi računari prodavati pod zajedničkim brendom.
Izvor: C|Net