Internet of Things: Kako se dižu gradovi

Vodeća svetska kompanija za izgradnju i održavanje liftova TisenKrup bila je u potrazi za rešenjem koje će im pružiti prednost nad konkurencijom

Vodeća svetska kompanija za izgradnju i održavanje liftova TisenKrup (ThyssenKrupp Elevator – TKE) upravlja sa preko 1,1 miliona liftova u 150 zemalja i bila je u potrazi za rešenjem koje će im pružiti prednost nad konkurencijom i uz pomoć Microsoft partnera, kompanije CGI, odabrali su inteligentno rešenje zasnovano na klaud tehnologiji Microsoft Azure Intelligent Systems Services, Power Bi za  Office 365.
Procene su da će u gradovima do 2050. godine živeti oko 70 odsto svetskog stanovništva, što predstavlja neverovatnih 3 milijarde stanovnika više. Sa eksplozijom stanovništva u velikim gradovima, jedina opcija za dalje širenje gradova je izgradnja visokih zgrada, a za kvalitetan život stanara tih zgrada neophodni su kvalitetni i pouzdani liftovi.
TKE liftovi poznati su po inovacijama i energetskoj efikasnosti a nalaze se u mnogim visokim zgradama širom sveta. Liftovi ove kompanije ugrađeni u novi Svetski tržni centar (One World Trade Center) u Njujorku, najvišu zgradu u obe Amerike, trenutno su najbrži liftovi na zapadnoj hemisferi. U najvišoj zgradi u Saudijskoj Arabiji, CMA kuli u Rijadu, TKE je ugradio jedno od najnaprednijih rešenja koje opslužuje ovu poslovnu zgradu sa preko 5,500 zaposlenih.  
Namera kompanije ThysenKrupp bila je sticanje prednosti nad konkurencijom prvenstveno na polju pouzdanosti. Koristeći potencijal koji sa sobom donosi internet stvari i povezujući liftove pomoću klaud tehnologije počelo se sa prikupljanjem podataka sa različitih senzora i sistema i njihovo pretvaranje u korisne poslovne informacije pomoću kojih je sada moguće značajno unaprediti poslovanje i ponuditi ono što konkurencija nema.
Zbog te činjenice TKE se udružio sa kompanijama Microsoft i CGI kako bi se napravilo pametno rešenje koje u sebi spaja tehnologije koje se nalaze u srcu Microsoft platforme za internet stvari. CGI je nezavisna firma za IT i poslovne procese i oni su za ovu priliku razvili rešenje koje prikuplja podatke sa hiljada senzora i sistema, kojima se nadzire mnogo toga, počev od temperture motora, brzine kabine, funkcionisanja vrata itd. Ova aplikacija povezuje računare i prenosne uređaje, koje koriste tehničari, sa oblakom na Microsoft Azure Intelligent Systems Service.
Prikupljene podatke je sada moguće poslati u oblak i kombinovati u samo jednom panelu koji opslužuje dve osnovne vrste podataka: upozorenja, koja ukazuju na trenutne događaje, i na događaje snimljene za kasniju upotrebu.
„Ovo predstavlja značajnu razliku u vremenu, a ono što je bitno Intelligent Systems Service upravlja  sa obe“, rekao je glavni konsultant za internet stvari u CGI Džon Hiklin (John Hicklin). Ovo rešenje sada pruža tehničarima trenutne mogućnosti za dijagnostiku. Sada umesto reakcije na alarm o kvaru tehničari mogu na osnovu realnih podataka da odrede kada je neophodno izvršiti popravku pre nego što se ona i dogodi. Ovo nisu jedine pogodnosti koje novo rešenje pruža tehničarima TKE, ali se sve svode na bolju efikasnost i smanjenje troškova.
CGI rešenje smanjuje vreme za nagađanje prilikom popravki. Sistem sadrži inteligentnu informacionu petlju: podaci iz liftova se pohranjuju u dinamičke intuitivne modele koji neprekidno ažuriraju skupove podataka putem savršene integracije sa Intelligent Systems Service.
„Ja ga nazivam ’virtuelnim rešavačem problema’“, kaže direktor za strateški razvoj u obe Amerike u ThyssenKrupp Elevator Rori Smit (Rory Smith).  „Kada lift prijavi problem, on pošalje signal o grešci sa tri-četiri najverovatnija uzroka tog signala. Tako naši tehničari uče od ovog ’stručnjaka’.“
Zahvaljujući Microsoft Azure servisu za mašinsko učenje sada liftovi mogu da podučavaju tehničare kako da ih poprave. Sa preko 400 kodova o greškama to obučavanje može značajno da unapredi efikasnost na terenu. Sve ovo pruža ThyssenKruppu značajnu prednost nad konkurencijom.
CGI se oslanja na prilagodljivost Microsoft tehnologija i zato Hiklin kaže: „Azure može da obuhvati mnogo toga, i Intelligent Systems Service obuhvata mnogo toga kada je reč o uređajima sa kojima ga je moguće povezati. Ako spojite ove dve stvari dobijate bogato okruženje u oblaku koje je spremno za velike kompanije, ali i mogućnost da se nosite sa problemima u stvarnom svetu sa različitim tipovima uređaja i aplikacija.“
Izvor: Microsoft
Sve informacije vezane za Microsoft, možete pogledati na našem Microsoft hub-u 
 

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi