Svi znamo da je maltene svaka stvar koja uradimo na internetu daleko od privatne. Međutim, da li ste se zapitali koje vas to megakorporacije najviše prate i prisluškuju? Koje kompanija prikupljaju najviše korisničkih podataka. Prema portalu PhoneArena, sada nam je poznato ko nas to najviše posmatra.
Temeljno istraživanje
Kao što smo već jednom rekli, ukoliko je proizvod besplatan proizvod ste vi. Međutim, i dalje nam je zanimljivo da zavirimo iza kulisa i dobijemo makar neki uvid u realno stanje stvari i u to ko nas koliko prati i ko koliko naših informacija gramzivo želi samo za sebe. Srećom, kompanija StockApps izvršila je istraživanje koje se bavi baš ovom temom.
Naime, StockApps odabrao je pet kompanija kako bi saznali koji od najvećih svetskih giganta prikupljaju najveći broj tipova ličnih informacija koje su prisutne na internetu. Pet kompanija koje su se našle u ovom istraživanju su Google, Twitter, Apple, Amazon i Facebook. Prema rezultatima ovog istraživanja, kompanija koja najraznovrsnije prikuplja podatke svojih korisnika i to kroz čak 39 kategorija je Google.
Odmah iza kompanije Google nalazi se Twitter koji prati korisničke podatke kroz 24 kategorije. Na trećem mestu je Amazon koji prikuplja bitne podatke iz 23 kategorije, dok je na četvrtom mestu Facebook koji podatke prikuplja iz 14 kategorija. Na kraju je “good guy” Apple koji prati “samo” 12 kategorija korisničkih podataka.
Bitan je kvalitet, ne kvantitet
Sve ove kompanije mnogo novca zarađuju od korišćenja korisničkih podataka u svrhe reklamiranja unutar njihovih ekosistema. Međutim, nije najvažnije prikupiti što više informacija, već osigurati kvalitet prikupljenih informacija kroz praćenje kategorija koje se najbolje mogu upotrebiti u marketinške svrhe. I to svi znamo.
Međutim, zabrinjavajuća je činjenica da Google koristi i lokaciju korisnika kako bi istu upotrebio u svrhe predstavljanja reklama za “stvari” koje se nalaze upravo u vašoj blizini. Ukoliko nas pitate, to je već malo previše.
Koja vas to kompanija najviše “prisluškuje”?
Istraživanje pokazuje koje kompanije prikupljaju najviše korisničkih podataka.