23 procenta svih internet korisnika u Srbiji tokom 2009. godine pretraživalo je internet preko svojih mobilnih telefona. Bilo da je razlog čitanje vesti ili pretraga televizijskog programa, informacije dostupne preko mobilnog telefona nov su i praktičan način za oglašavanje i plasiranje poruka. Reklamne kampanje preko mobilnih telefona karakteriše velika vidljivost, uspešnost oglašavanja, mogućnost direktnog pristupa ciljnim grupama, kao i upečatljivost i pozitivan doprinos imidžu oglašivača.
Sredinom oktobra 2009. godine, Aleksandra Schmid preuzela je dužnost regionalnog menadžera za jugoistočnu Evropu u kompaniji IQ mobile, lideru u oblasti mobilnog oglašavanja. Njena zaduženja su prodaja i marketing kompanije IQ mobile u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Bugarskoj. Poznavanjem branše i sveobuhvatnim međunarodnim iskustvom u oblasti mobilnog oglašavanja i reklamiranja, Aleksandra Schmid značajno doprinosi razvoju kompanije. Sa sedištem u Austriji, kompanija IQ mobile specijalizovala se za pokretanje i vođenje mobilnih kompanja na nemačkom govornom području i u zemljama jugoistočne Europe. To uključuje i upravljanje mikro sajtovima optimizovanim za mobilne telefone kao i uslugom prenosa podataka i detalja o posećenosti sajtu u realnom vremenu za naručioca oglasa.
Kompanija Nokia, jedna od najpoznatijih evropskih kompanija, već godinama svoje poverenje poklanja kompaniji IQ mobile i koristi usluge mobilnog oglašavanja. Posebno zanimljive ciljne grupe bile su korisnici „OVI store“ servisa kompanije Nokia, namenjenom preuzimanju aplikacija za mobilne telefone. „Mobilnost i mobilni uređaji postaju posebno važni u svakodnevnom funkcionisanju savremenog čoveka. Logično je da se i komunikacija prilagodi tom trendu. Kompanija Nokia prepoznala je važnost prenosa poruka preko mobilnih kanala komunikacije i direktnog obraćanja našim korisnicima preko mobilnih telefona“ kazao je Alexander Oswald, marketing menadžer kompanije Nokia za region Alpa i jugoistočne Evrope. Aleksandra Schmid, iz kompanije IQ mobile tim povodom je rekla: „U toku januara, kampanjom promocije „OVI store“ servisa, broj ukupnih poseta smo uvećali za dva procenta.
Ova brojka samo potvrđuje veliku prednost mobilnog oglašavanja. Mogućnost ciljanog obraćanja korisnicima čini zasigurno veoma vredan deo ukupnih marketinških napora.“
Poredeći ove kampanje sa klasičnim marketinškim kampanjama, Aleksandra Schmid ističe „Koristeći našu uslugu, oglašivač u svakom trenutku može biti siguran da primalac pristaje na to da prima poruke. Klasične push kampanje, kada se korisnicima odašilju neželjene SMS poruke bez njihovog prethodnog pristanka, nisu predmet naše usluge.“ Na ovaj način, otklanja se mogućnost neželjene reklame, čime se postiže da uspeh marketinške aktivnosti zavisi isključivo od kvaliteta i kompetentnosti oglašivača.
Izvor: IQ Mobile