Dok su prodaje muzičkih CD-ova u slobodnom padu, alternativni metodi nabavke muzike postaju sve popularniji, pa muzičke kuće traže alternativne izvore prihoda. Iako imaju velike profitne margine kada prodaju muziku na fizičkim medijima, ogromna količina prodatih pesama u digitalnom obliku je na putu da uveri muzičke kuće da je u njima budućnost, zahvaljujući ogromnoj prodaji. Prema novoj studiji koju objavljuje kompanija eMarketer, tradicionalni metodi prodaje muzike će nastaviti sa padanjem, ali će online prodaja i mobilna muzika nastaviti rapidan rast. Sa predstavljanjem bržih mobilnih mreža, digitalna muzika postaje sve pristupačnija. Prema izveštaju, vrednost tržišta mobilne muzike će dostići 7.3 milijarde dolara do 2011. godine.
Tokom 2007. je prodaja mobilne muzike dostigla nivo od 1.7 milijardi dolara, a očekuje se da će do kraja godine zabeležiti gotovo dvostruki rast, pošto se očekuje da ukupni prihodi dostignu 3 milijarde dolara. Tokom 2009. će vrednost ovog tržišta dostići 4.8 milijardi dolara, da bi 2010. vrednost tržišta iznosila 6.2 milijarde. Na sve to treba dodati da se očekuje pad vrednosti “klasične” prodaje muzike za oko 5 milijardi dolara. Izveštaj je obuhvatio sve aspekte mobilnog muzičkog tržišta, od posebnih zvona za telefone, preko kompletnih pesama, do muzičkih spotova i streaming servisa. Postoji mnoštvo muzičkih servisa koji doprinose rastu, a Apple iTunes, kao najveći servis za skidanje muzike u digitalnom obliku, će u dogledno vreme takođe ući na tržište mobilne muzike.
Izvor: Dailytech