Open-source poslovni model stiče toliku popularnost da se mnogi analitičari plaše
da će on usled preteranih ulaganja postati mehur koji bi mogao da pukne. Sve je
veći broj IT kompanija koje ulažu u divelopere open-source softvera ili prilažu
zajednici svoje tehnologije ili programski kod, što stimuliše lavine novih investicija,
kao što je bio slučaj u danima ranog Interneta.
Ipak, open-source diveloperi da bi bili uspešni moraju da se nose sa gomilom
problema koje drugi diveloperi nemaju. Najvažnije je balansirati poteru za profitom
i saradnju sa open-source zajednicom, što nije lako ostvariti. Ukoliko se oko
nekog open-source projekta ne formira zajednica, početni kapital se brzo potroši
i kompanija propada. Zbog toga kompanije ili imaju besplatnu verziju svog softvera
i drugu zatvorenog koda koja se plaća, ili novac zarađuju pružajući tehničku
podršku za svoj besplatni softver.
U dosadašnjem toku ove godine je u open-source kompanije uloženo oko 144 miliona
dolara, duplo više nego u celoj prošloj godini. Najviše su primili XenSource (23
miliona) i SugarCRM (18,7 miliona). Tražnja za open-source softverom brzo raste,
naročito među poslovnim korisnicima.
Izvor: C|Net