Prodaja muzičkih CD-a ne opada zbog online piraterije

Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) u svojoj
novoj studiji navodi da se za pad prodaje muzičkih albuma ne može kriviti isključivo
online piraterija i da su drugi faktori verovatno znatno više uticali na ovakvu
pojavu. U izveštaju ove organizacije se navodi da padu prodaje znatno više doprinosi
fizička piraterij

Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) u svojoj
novoj studiji navodi da se za pad prodaje muzičkih albuma ne može kriviti isključivo
online piraterija i da su drugi faktori verovatno znatno više uticali na ovakvu
pojavu. U izveštaju ove organizacije se navodi da padu prodaje znatno više doprinosi
fizička piraterija, široko raširena usled sveopšte prihvaćenosti rezača optičkih
diskova. Pored toga, na pad prodaje je uticala i konkurencija od drugih izvora
elektronske zabave, kao i sveokupni pad potrošnje stanovništva u mnogim oblastima.

OECD konstatuje da je prodaja CD-a opala za 20 % između 1999. i 2003. godine,
ali da je pad zabeležen samo na SAD, dok druge razvijene zemlje, kao što su
Francuska, Nemačka, Britanija ili Japan, zapravo beleže rast prodaje. OECD je
preporučio muzičkim kućama da pokušaju da pronađu ravnotežu između borbe protiv
online piraterije i pravljenja poslovnih modela koji odgovaraju potrošačima.
OECD takođe kaže da online muzičke prodavnice još uvek ne zarađuju koliko su
očekivale zbog niskih cena koje nude i napominje da ni online distribucija muzike
nije besplatna, kao što se misli.

Izvor: C|Net

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi