1. Facebook
Facebook je ponovo prvi na listi, sa procenjenom vrednošću od vrtoglavih 80 milijardi dolara. Facebook je ostvario radikalan rast sa prošlogodišnjih 25 milijardi dolara i 'samo' 6,5 milijardi dolara od 2009. godine. Kompanija je objavila profit od pola milijarde dolara na 1,6 milijardu prihoda tokom prve polovine 2011. Sa 750 miliona aktivnih korisnika, definitivno menja svet koji poznajemo.
2. Zynga
Zynga razvija igrice uglavnom za društvene mreže. Procenjena vrednost kompanije je 11 milijardi dolara. Samo na Facebooku, Zynga igrice igra preko 266 miliona korisnika mesečno. Najpoznatije igrice ovog kreativnog tima su CityVille, Empires & Allies, Texas HoldEm Poker, FarmVille i Adventure World. Igrica Empires and Allies puštena ovog leta, osvojila je 10 miliona korisnika za samo 9 dana. Očekuje se da će ove godine generisati 1,5 milijardi prihoda
3. Groupon
Groupon je začetnik 'dnevnih ponuda' – prodaje kupona sa popustima. Godinu je počeo snažno, zatim je odbio Googleovu ponudu od 6 milijardi dolara. Groupon je na putu da ostvari prihod veći od 3 milijardi dolara ove godine, sa prošlogodišnjih 760 miliona dolara.
Inače, Groupon je možda najbrže rastuća internet kompanija, i najčešće kloniran koncept poslovanja.
4. Twitter
Twitter je društvena mreža i mikrobloging servis koji omogućava korisnicima da šalju i čitaju tekstualne poruke do 140 karaktera i slike, tzv. tweetove. Twitter je brzo nakon lansiranja stekao svetsku popularnost, više od 100 miliona aktivnih korisnika u 2011 (400 miliona jedinstvenih korisnika mesečno).
Procenjen je na 8 milijardi dolara.
5. Dropbox
Dropbox je besplatan servis koji omogućava svojim korisnicima deljenje sadržaja kao što su slike, dokumenti, video materijali. Index Ventures su prošlog meseca procenili vrednost ovog servisa na 4 milijardi dolara.
6. Wikipedia
Kako je Wikimedia Foundation neprofitna organizacija, njen osnovni cilj nije ostvarenje profita. Wikipedia je u top deset sajtova na svetu. Troškovi kompanije su minimalni, jer ljudi ubacuju sadržaj besplatno. A kada bi postala profitno orijentisana, zarađivala bi mnogo. Business Insider procenjuje vrednost na 4 milijarde dolara.
7. Vente-Privee
Vente-Privee je počeo sa radom 2001. u Francuskoj. Pre dve godine postao je privatni šoping klub ekskluzivnih e-trgovina članova kao što su BuyVIP, null, Gilt Groupe, Ideeli i Rue La La.
Kompanija je napravila takvo online okruženje da hostuje prodaji dizajnerskih brendova samo za članove, sa sniženim cenama. Ova prodaja uključuje kategorije proizvoda: moda, igračke, kućni aparati, satovi, sportska oprema, tehnologije i vina.
2010. godine kompanija je generisala 1 milijardu dolara prihoda. Ove godine, procenjuje se na 1,5 milijardu dolara. Business Indider procenjuje na 3 milijardi dolara.
8. LivingSocial
LivingSocial je platforma za grupnu kupovinu – korisnici se pozivaju da koriste lokalne popuste po većim gradovima, sa sniženom cenom od 50 – 80%. LivingSocial je na putu da ostvari prihod od 1 milijarde dolara, što je značajno ispod tržišnog lidera – Groupona. Business Indider procenjuje vrednost kompanije na 3 milijardi dolara.
9. Craigslist
Craiglist je mreža klasifikovanih oglasa – sa odeljcima posvećenim poslu, prodaji, uslugama, kućnim potrepštinama…Craig Newmark pokrenuo je sevis davne 1995. U početku je distribuirao e-mailove sa linkovima listi prijatelja, opisujući lokalne događaje iz San Franciska. Već sledeće godine, proširio se na druge klasifikovane kategorije. 2000. se proširio na druge američke gradove, a danas pokriva većinu zemalja na svetu.
Craiglist je procenjen na 2,5 milijardi dolara. eBay je kupio deo vlasništva 2004. – 25% za više od 30 miliona dolara. Craiglist se okrivljuje da je ubica oglasa u novinama. Servis naplaćuje mali procenat u samo 18 velikih gradova.
10. Palantir Technologies
Palantir Tech je platforma za analizu podataka fokusirana na vladin i finansijski sektor. BI procenjuje vrednost kompanije na 2 milijarde dolara.
Izvor: Gdeinvestirati