Tesla na papiru želi da se distancira od Kine, ali je realnost malo drugačija

Nikl je jedna od najbitnijih sirovina koja se koristi u proizvodnji baterija za električna vozila kompanije Tesla, a nije baš lako ni iskopati ga ni do njega doći.

Kako prenosi NotebookCheck, Tesla je sklopila ugovor vredan 5 milijardi dolara sa indonežanskom kompanijom zaduženom za distribuciju Nikla, ali izgleda da je postojao jedan deo koji su prećutali.
Velika vrednost ugovora
Kompanija Tesla sklopila je veoma vredan ugovor, kako bi osigurala sigurnu količinu nikla iz Indonezije. Ovaj materijal potreban je za stvaranje katoda prisutnih u litijum jonskim baterijama koja ovaj proizvođač električnih automobila koristi kako bi obezbedio pogon za svoja vozila. Ovu informaciju objavilo je Ministarstvo pomorskih i investicionih poslova Indonezije tokom intervjua za novinsku mrežu CNBC: “Tesla je počela da kupuje dva odlična proizvoda iz Indonezije”. Najverovatnije, mislio je na poslovanje firmi za procesiranje nikla iz Morovalija i ostrva Sulavesi.
Takođe, ovo nije prvi put kako Tesla pokušava da obezbedi neophodne količine nikla za svoje automobile i baterije u njima. Ranije, ova kompanija sklopila je ugovor sa brazilskim eksploatatorima nikla, kompanijom Vale. Međutim, da li je dogovor sa Indonezijom stvarno dogovor sa Indonezijom ili je situacija malo komplikovanija?
Tesla auto
Kina umotana u kožu Indonezije
Ono što se čini kao dogovor Tesle i indonežanskih kompanija u stvari bi mogao biti dogovor sa kineskim kompanijama. Lokalni mediji iz Indonezije dostavljaju navode koji objašnjavaju kako iza ovog dogovora u stvari stoje kineske kompanija Zhejiang Huayou Cobalt i CNGR Advanced Material i su one glavni dobavljači i dostavljači nikla, kobalta, i mangana. Obe ove kompanija imaju pogone u Morovaliju i obe su skoro objavile sklapanje poslovnih dogovora sa kompanijom Tesla oko materijala neophodnih za proizvodnju katoda.
Dakle, kako si čini Tesla u ovom trenutku nikako ne uspeva da se oslobodi Kine i njenih kompanija prilikom nabavke sirovina potrebnih za proizvodnju esencijalnih komponenti unutar svojih električnih vozila. Međudržavni politički odnosi, izgleda, nemaju nikakve veze sa biznisom, osim što Apple ne želi da se dovodi u vezu sa Tajvanom

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi