Ostalo je još samo sedam dana do početka najveće IT svetkovine na svetu. Naravno, u pitanju je Cebit u Hanoveru, manifestacija od koje svi mnogo očekuju: kako poznavaoci i ljubitelji IT noviteta tako i sami izlagači, mnogobrojni proizvođači iz celog sveta.
I ove godine će se u Hanoveru okupiti ogroman broj ljudi sa različitim namerama: neki će prezentovati svoje top proizvode i nadati se novim uspešnim poslovnim poduhvatima, drugi će pak strpljivo “špartati” između nepreglednog mora štandova u nadi da će za svoje vreme određeno za posetu sajmu uspeti da vide i saznaju što je moguće više. Naravno, to ni za koga nije lak zadatak…prvopomenuti će se suočiti sa mnogobrojnom snažnom konkurencijom, drugi će mučiti muku sa pređenim kilometrima i žuljevima.
Kakav će ovogodišnji Cebit biti? Teško je to prognozirati ali činjenica je da je u poslednjih par godina ova sajamska manifestacija zapala u sasvim solidnu krizu. Benchmark sajt je u zadnje tri godine redovno izveštavao sa Cebita i iako pisac ovih redova nije bio prisutan na poslednje održanom Cebitu, iz mnoštva razgovora (a u to su i čitaoci mogli da se uvere iz prošlogodišnjeg izveštavanja kolege Vidanovića) lako se moglo saznati da su mnoge hale veštački pregrađivane kako se ne bi stekao utisak lošeg sajma. No svako ko je makar jednom bio na ovoj IT svetkovini i obišao 20 i kusur sajamskih hala lako je mogao primetiti ogroman prostor koji je zjapio prazan, odsustvo nekih poznatih izlagača, evidentno manji broj posetilaca…
Razlozi su mnogi a svetska recesija svakako uzrok broj 1. Proizvođači u hodu menjaju svoje planove i marketinške nastupe, troškovi se “režu“ gde god je to moguće. Izlaganje na Cebitu predstavlja sve samo ne mali izdatak budući da su troškovi ogromni; pojedini proizvođači se odlučuju da jednostavno marketing sredstva preusmere na neke druge strane. Prethodnih godina, konkretno u svetu hardvera, kao bomba su odjekivale vesti o nepojavljivanju nekih izuzetno poznatih i popularnih proizvođača. Setimo se samo prvog izostanka Creative-a (pre tri godine), firme koja je u tom momentu možda i bila na vrhuncu svoje slave. To je bio samo zamajac, nakon toga usledila su i brojna druga odustajanja poznatih…
Pođimo proizvoljnim primerom jedne manje kompanije, primera radi proizvođača procesorskih kulera, tastatura ili miševa. Nezvanično se može saznati da zakup jednog sasvim malog štanda na Cebitu košta oko 100-150 hiljada evra. Pretpostavimo da takav štand mora opsluživati barem 5-6 ljudi, za koje kao i za opremu koju nude treba obezbediti transport, troškove smeštaja. Gde je propagandni materijal, reprezentacija, eventualno održavanje manjih ili većih press konferencija… Dolazimo do realne sume od oko 3-4 stotine hiljada evra a u pitanju je pojavljivanje malog proizvođača!!! Šta reći za kompanije koje zakupljuju ogromne štandove koje opslužuje 30-40 ljudi, ili za one koji bukvalno zauzmu pola hale (Deutsche Telekom na primer)? Nije nikakvo čudo što mnogi odustaju od ovakvih nastupa, neke vesti govore da ove godine na Cebitu neće izlagati čak i giganti kao što su Canon ili Epson…
Ovakve cene ne predstavljaju nikakvo čudo, Hanover je jednostavno godinama gradio ovaj sajam, ulagao mnogo, logično je da očekuje da mu se sve to jednog dana i vrati. Svake godine domaćin sprema posebna iznenađenja posetiocima novim tehničkim mogućnostima ali i uvek višim cenama. Grad živi za Cebit, to je sjajna prilika za zaradu kako samog grada Hanovera, tako i za armiju mladih ljudi zaduženih da ova manifestacija uspe. Od ovogodišnjeg Cebita i domaćin ali i prisutni izlagači očekuju jako puno, u nadi da će ova grandiozna manifestacija povratiti svoj stari sjaj. I mi se iskreno nadamo tome, unapred se radujemo izveštavanju sa ovog skupa, u nadi da ćemo našim vernim čitaocima biti u prilici da ponudimo obilje interesantnih informacija sa lica mesta. Kompanije sa kojima Benchmark sarađuje niz godina za predstojeći Cebit najavljuju obilje noviteta i mi ćemo se potruditi da vam ih na pravi način predstavimo.
I ove godine će se nekoliko stotina posetilaca iz naše zemlje naći na Cebitu. Turističke agencije zadovoljno trljaju ruke, organizuju se brojni čarter letovi, mnogi putuju u sopstvenoj režiji…Različitim povodom naravno; predstavnici firmi nestrpljivo iščekuju nove poslovne aranžmane ili se pak trude da pred konkurencijom odole i zadrže postojeće, neki odlaze iz puke radoznalosti kako bi zadovoljili svoju znatiželju ili su jednostavno već godinama stalni posetioci, novinari idu da izveštavaju i naravno – ništa neobično kada smo mi u pitanju, neki idu da strpljivo zarade svoje devizne dnevnice…
Ovom prilikom želimo da vas bliže upoznamo sa našim planovima i načinu izveštavanja sa ovogodišnjeg Cebita. Sponzor ovogodišnjeg odlaska Benchmark tima na Cebit biće svima dobro poznata kompanija EpoX. Gospoda Danny Kinneging i Chris van den Dool, predstavnici ove kompanije, su se saglasili sa našim planovima i ovaj sjajni proizvođač matičnih ploča (u pripremi su i mnogi noviteti) inače izuzetno popularan među našim posetiocima, biće supervizor prvog direktnog izveštavanja sa Cebita kada je Benchmark sajt u pitanju.
Pošto je poznato da je medij kojim se mi bavimo ubedljivo najbrži po pitanju dotoka svežih informacija, potrudićemo se da našim posetiocima sa lica mesta prenesemo aktuelne novosti i sve interesantno što smo imali prilike da vidimo i čujemo u Hanoveru. Sa lica mesta izveštavaće kolega Miodrag Vidanović odnosno pisac ovih redova, potrudićemo se da u svakodnevnim popodnevnim raportima prenesemo sve ono sa čime smo se na licu mesta susreli. Prava je šteta što se na Cebitu zbog izvesne tehničke neusklađenosti nećemo naći od prvih dana tako da je nedelja, 21.03 naš prvi termin za report sa lica mesta. Naravno, po okončanju Cebita sledi poseban osvrt na sva dešavanja…
Sponzor izveštavanja sa ovogodišnjeg Cebita na Benchmark sajtu je kompanija “EPoX”