Kompanija Universal Music Group ne želi da obnovi ugovor sa iTunes online prodavnicom muzike. Do ovog poteza je došlo nakon dugih pregovora koje su UMG i Apple vodili, a analitičari smatraju da je razlog za ovakav potez strah od udela koji je Apple ostvario na muzičkom tržištu zahvaljujući iTunes prodavnici. UMG pod ugovorima drži veliki broj značajnih imena muzičkog tržišta, ali je iTunes u velikoj meri doprineo prihodima koje je ostvarila ta kompanija, učestvujući sa oko 15 procenata u ukupnoj dobiti UMG-a tokom prvog ovogodišnjeg kvartala. Kada se to prevede u cifre, Apple je u UMG kasu doneo oko 200 miliona dolara (naravno, i Apple je zaradio lepu sumu novca). UMG trenutno traži druge kanale preko kojih bi plasirao svoju muziku u digitalnoj formi, a nije isključeno da će otvoriti sopstvenu prodavnicu muzike koja bi se bavila distribucijom digitalnog sadržaja. Nije tajna da su velike muzičke kuće nezadovoljne politikom koju Apple forsira kada je u pitanju formiranje cene – naime, Apple striktno drži politiku cena na svom servisu u svojim rukama i agresivno nastupa prema muzičkim kućama pokušavajući da nametne cene kakve smatra odgovarajućim, obrazlažući to boljim uvidom u potrebe tržišta digitalne muzike i svojim iskustvom na tom polju, što nije nešto čime se klasični izdavači mogu pohvaliti.
Izvor: Dailytech