Activision Blizzard više zarađuje od telefona nego računara i konzola

Mobilna gejming industrija je ipak isplativija od konzola i PC računara?

Svi znamo da industrija video igara zarađuje od “ozbiljnih” naslova za koje je potrebno lepo sesti iza računara ili uzeti gejmped vaše omiljene konzole u ruke. Međutim, TechSpot prenosi kako Activision Blizzard najveću zaradu ne dobija ni od personalnih računara ni od konzola, već od mobilnih uređaja.
Ozbiljne brojke
Da budemo malo precizniji na samom početku teksta jer bi tačan i potpun naziv ove kompanije trebalo da bude Activision Blizzard King, a “treće ime” odnosi se na tvorce mega hitova za mobilne uređaje poput Candy Crush, Farm Heroes i Bubble Witch. Mada, i da je samo Candy Crush bilo bi vam sasvim jasno koliko tu ima novca.
Tokom prethodnog kvartala, King je sa svojim mobilnim segmentom video igara ostvario profit od čak 685 miliona dolara kroz transakcije u svojim naslovima. Sa druge strane, Activision je sa svojom intelektualnom svojinom profitirao 600 miliona dolara, a Blizzard 296 miliona. Međutim, nije sav taj novac samo od konzola i računara, jer obe ove kompanije imaju i naslove namenjene mobilnom segmentu tržišta.
Mobile.jpg
Activision je najveću zaradu ostvario na tržištu gejming konzola – 360 miliona, dok je 100 miliona dolara prihoda došlo od personalnih računara, a čak 135 miliona od mobilnih uređaja. Naravno, video igra koja je zaradila najviše novca u mobilnom segmentu svakako je Call of Duty Mobile. Sa druge strane, kompanija Blizzard zaradila je 100 miliona dolara samo od naslova Diablo Immortal. Tu je i 229 miliona dolara zarađenih od naslova na personalnim računarima i samo 19 miliona dolara od video igara koje su se pojavile na konzolama.
Ukoliko sve to lepo saberemo doći ćemo do interesantne brojke da je od mobilnog segmenta kompanija Activision Blizzard King zaradila čitavih 831 miliona dolara od mobilnog segmenta, što čini oko 50,5% ukupne zarade. Dakle, mobilni telefoni, tableti i ostali prenosivi uređaji su zaslužni za najveći deo profita ove kompanije. Kada je u pitanju jedan još uvek gigant kao što to Activision Blizzard svakako jeste, ovo je indikativno i ukazuje na trenutne trendove u celokupnoj industriji, ne samo u jednoj kompaniji.
Budućnost industrije video igara
Da li su mobilni uređaji budućnost video igara? Iskreno, brojke ne lažu, ali mi nismo sigurni. Što se tiče zarade, ova tvrdnja može se ispostaviti kao tačna jer je poznato da se u tim naslovima nalazi najviše mikrotransakcija i dragulja koje treba da kupite pravim novcem kako biste kupili lopatu kojom onda možete da slomite kamen koji vam smeta u spajanju pet identičnih simbola ili šta god. Ali, isto tako smatramo da će visokobudžetni naslovi još makar neko vreme svoj dom imati u računarima i konzolama, ne na mobilnim telefonima.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi