Sony najavljuje novu GPU tehnologiju za PS6

Sony i AMD rade na novoj GPU arhitekturi sa Radiance jezgrima za PS6, koja donosi bolje ray tracing performanse i veću efikasnost

Sony najavljuje novu GPU tehnologiju za PS6

Sony je potvrdio da radi na sledećoj generaciji SonyPlaystation konzole PS6, koja će stići za nekoliko godina i doneti potpuno novu GPU tehnologiju razvijenu u saradnji sa AMD-om. U videu objavljenom na YouTube kanalu AMD-a, glavni arhitekta PlayStation konzola Mark Cerny i Jack Huynh, potpredsednik AMD-ovog odeljenja za grafiku i računarske tehnologije, predstavili su rane detalje zajedničkog projekta.

Cerny je objasnio da je trenutni pristup renderovanju došao do svojih granica, pa Sony i AMD rade na novoj RDNA arhitekturi koja će omogućiti napredniji ray tracing i path tracing: tehnologije koje stvaraju realističnije osvetljenje i senke u igrama.

Sony i AMD razvijaju Radiance jezgra za PS6

Nova GPU arhitektura uvodi Radiance jezgra, AMD-ov odgovor na Nvidia RT jezgra, koja će biti posvećena obradi ray tracing efekata. Time se oslobađa prostor drugim komponentama GPU-a da se fokusiraju na obradu tekstura i šejdera, što povećava ukupne performanse i stabilnost.

Pored toga, Sony radi na unapređenju tehnike kompresije podataka. Umesto Delta Color Compression sistema iz PS5 modela, novi GPU koristi Universal Compression, koji kompresuje sve elemente renderovanja. Prema Huynhovim rečima, to će omogućiti više detalja, veći broj frejmova i bolju energetsku efikasnost.

AI upscaling i energetska efikasnost

PS6 će takođe koristiti AMD FSR Redstone, najnoviju AI tehnologiju za poboljšanje slike, sa funkcijama poput Neural Radiance Caching. Ove inovacije trebalo bi da omoguće višu rezoluciju i kvalitet prikaza uz manju potrošnju energije.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Zanimljivo je da bi deo ove tehnologije mogao da se koristi i u potencijalnoj PlayStation ručnoj konzoli, o kojoj se sve češće priča. Manja potrošnja i optimizovano GPU opterećenje idealni su uslovi za snažan, prenosni uređaj.

Sony tako ponovo pokazuje da razmišlja dugoročno, iako su PS5 i PS5 Pro još uvek aktuelni, kompanija već gradi temelje za sledeću generaciju koja će doneti napredniju grafiku, bolju energetsku efikasnost i veću fleksibilnost za različite uređaje, prenosi The Verge.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.