Problem sa plug-in hibridima koji se stalno ponavlja

Novi Qi2 standard donosi magnetno bežično punjenje poput MagSafe sistema, ali većina Android proizvođača ga i dalje izbegava zbog patenata i troškova

Problem sa plug-in hibridima koji se stalno ponavlja

Zakonodavci su očekivali da će plug-in hibridni automobili smanjiti emisije, ali stvarnost pokazuje potpuno suprotnu situaciju – velika većina vlasnika ih uopšte ne puni. Prema novoj studiji organizacije Transport & Environment (T&E), najveći evropski proizvođači automobila izbegli su milijarde evra kazni zahvaljujući manjkavostima WLTP testiranja (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure), koje je precenjivalo efikasnost PHEV modela.

Zbog propusta u WLTP sistemu, proizvođači su između 2021. i 2023. prodali preko milion električnih vozila manje nego što bi morali da proizvedu, dok su istovremeno povećali prodaju PHEV vozila koja u praksi emituju znatno više ugljen-dioksida nego što se zvanično prikazuje. Prema T&E, zbog toga je u atmosferu ispušteno dodatnih 52 miliona tona CO₂, dok su proizvođači poput BMW-a, Mercedesa i Volkswagena uštedeli gotovo 6 milijardi evra na kaznama.

Lažni ekološki učinak plug-in hibrida

Plug-in hibridi kombinuju motor sa unutrašnjim sagorevanjem i električni pogon, sa dometom od oko 50 km samo na bateriji. Međutim, taj benefit postoji samo ako se vozilo redovno puni. U suprotnom, PHEV postaje samo teži automobil koji troši više goriva i zagađuje više nego standardni benzinski ili dizel model.

T&E ističe da su stvarne emisije CO₂ kod PHEV vozila u proseku 135 g/km, dok klasični automobili emituju 166 g/km. WLTP, međutim, navodi čak 75% manju emisiju za PHEV modele, što potpuno iskrivljuje realnu sliku. Primera radi, Mercedes-Benz GLC 350e je u tri godine gotovo utrostručio domet na struju, ali su mu stvarne emisije smanjene tek 6%, dok WLTP navodi 55%.

Velike baterije, mali rezultati

Osim ekološke štete, vozači PHEV automobila u proseku troše oko 1.100 dolara više godišnje na gorivo, jer se u praksi oslanjaju na benzinske i dizel motore. T&E dodaje da su stvarni troškovi čak 50% veći od onoga što proizvođači prikazuju u reklamama i katalozima.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Ipak, tehnologija sama po sebi nije loša. U Kini su plug-in hibridi i dalje popularni, a mnogi proizvođači ih vide kao prelazno rešenje ka potpunoj elektrifikaciji. Uz brže punjenje i bolju infrastrukturu, njihova efikasnost bi mogla znatno da poraste, pod uslovom da ih vlasnici zaista pune.

Skupa zabluda za vozače i okolinu

Evropska komisija već je počela da ispravlja WLTP testove. Prva faza korekcije uvedena je ove godine za nove modele, dok će sledeće godine i postojeći automobili biti predstavljeni realnijim podacima o emisijama. Druga faza, planirana za period 2027–2028, dodatno će približiti laboratorijske rezultate onima iz stvarne vožnje.

Međutim, stručnjaci upozoravaju da proizvođači moraju biti transparentniji i da bi trebalo da edukuju kupce kako pravilno koristiti plug-in hibride. Samo tako bi ova tehnologija mogla ispuniti obećanja o manjoj potrošnji i čistijem vazduhu – umesto da postane još jedan marketinški trik u nizu mnogih na račun planete, piše InsideEVs Global.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (5)
  1. mitar1982

    АИ презупчио.

  2. koji cirkus tekst

  3. sasa022

    Prezupcio je i Benchmark bot. :mad::mad::mad:

    Administratori , zasto dozvoljavate da Benchmark postaje DEBILANA ???

  4. Meni sad ništa nije jasno. Ispade da moja Golf Dvojka manje zagađuje od ovih hibrida.

  5. mitar1982

    Само Голф Qi2, не важи за обичну.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.