Američka agencija traži objašnjenje od Tesle o „Mad Max“ režimu asistencije u vožnji

NHTSA ispituje Teslin novi „Mad Max“ režim zbog vožnje preko ograničenja brzine i saobraćajnih incidenata povezanih sa Full Self-Driving sistemom

Američka agencija traži objašnjenje od Tesle o „Mad Max“ režimu asistencije u vožnji

Nacionalna agencija za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA) saopštila je da traži dodatne informacije od Tesle o novom režimu asistencije u vožnji nazvanom „Mad Max“, koji, prema izveštajima vozača, omogućava automobilima da se kreću brže od dozvoljene brzine. Ovaj režim je deo Teslinog sistema Full Self-Driving (FSD), koji je već pod istragom zbog niza bezbednosnih incidenata.

Agencija je navela da je „u kontaktu sa proizvođačem radi prikupljanja dodatnih informacija“ i podsetila da je vozač i dalje u potpunosti odgovoran za upravljanje vozilom i poštovanje saobraćajnih propisa, bez obzira na aktivirane asistivne funkcije.

NHTSA istražuje agresivni Tesla „Mad Max“ režim vožnje

Na društvenim mrežama pojavili su se snimci i komentari korisnika koji tvrde da „Mad Max“ verzija FSD sistema omogućava automobilima da ubrzavaju i manevrišu kroz saobraćaj „neverovatnom brzinom, ali glatko“, kako je navedeno u jednom od Teslinih objava. Komentari dodaju da je ovo „idealni režim za one koji kasne“.

Tesla se još nije zvanično oglasila, ali je prošle nedelje repostovala navedeni opis na društvenim mrežama, što je dodatno pojačalo interesovanje i zabrinutost regulatora.

Rastuće sumnje u bezbednost FSD sistema

Ovo nije prva istraga protiv Tesle. Početkom meseca, NHTSA je pokrenula novu istragu koja obuhvata 2,9 miliona Teslinih vozila sa FSD sistemom, nakon 58 prijava o bezbednosnim problemima, među kojima su 14 sudara i 23 povređene osobe.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

U najmanje šest slučajeva, Teslina vozila sa aktivnim FSD sistemom prošla su kroz crveno svetlo i izazvala sudar. NHTSA je istakla da je sistem „indukovao ponašanje vozila koje je kršilo saobraćajne zakone“.

Tesla tvrdi da FSD „može da vozi gotovo bilo gde uz aktivni nadzor vozača“, ali naglašava da ne čini vozilo potpuno autonomnim. Sistem je napredniji od Teslinog Autopilota, ali zahteva stalnu pažnju i spremnost vozača da preuzme kontrolu.

U prethodnoj istrazi iz oktobra 2024. godine, NHTSA je već ispitivala 2,4 miliona Teslinih vozila nakon četiri udesa u uslovima smanjene vidljivosti. Novi „Mad Max“ režim sada dodatno podstiče sumnje da Teslini sistemi agresivnog tipa mogu predstavljati rizik po bezbednost u saobraćaju, prenosi Reuters.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.