Prošlo je oko dva meseca od kako je Microsoft predstavio
svoj Service Pack 2 koji je doneo bloker pop-up prozora za najčešće korišćeni
browser, Internet Explorer, ali nova istraživanja pokazuju da se broj iskačućih
prozora nije bitnije smanjio. Raste popularnost drugih browser-a koji poseduju
slične blokere, a tu su i pop-up blokeri iz kompanija Google ili Yahoo, ali
očigledno pohlepa oglašivača uspeva da nadvlada nove zaštite, tako da se još
uvek veliki broj surfera žali na iskačuće prozore. Neki od oglašivača, kao što
su Falk eSolutions, Ifilm i AtomShockwave, su do sada već pronašli načine kako
da zaobiđu bloker koji je doneo SP2.
Era pop-up prozora je započela propašću takozvanog dot-com biznisa, kada su
mnoge kompanije počele da traže bilo koji način kako bi vratile svoje prihode
na pređašnji nivo. Pop-up prozori su se pokazali višestruko uspešnijim u privlačenju
pažnje od klasičnih banera, ali su i daleko više nervirali posetioce, tako da
su vodeći sajtovi ubrzo počeli da odustaju od njihove primene. Ipak, budući
da je svetska mreža još uvek prilično neuređena, kompanije kao što su X10, Orbitz
ili Netflix još uvek odlično posluju zahvaljujući pop-up ili pop-under prozorima.
Jedan od najomraženijih oglašivača, kompanija Claria (ranije poznata kao Gator),
prošle godine je prijavila prihod od 90 miliona dolara i profit od 35,6 miliona.
Pored toga, razvijaju se i novi načini oglašavanja na Internetu. Kompanija po
imenu Zedo je razvila sve popularniji način oglašavanja pri kome se reklama pojavljuje
na stranici koju dobijete klikom na link pre nego što se pojavi materijal nove
stranice.
Izvor: C|Net