Što se tiče Facebook-a, ne postoji ništa što ne bi želeli da znaju o vama. Svaki podatak koji može da se izvuče iz vaših onlajn navika koristi se za bolje ciljanje oglasa, što donosi više prihoda. Dokazivanje da kompanija nije zadovoljna sa podacima koje već ima o nama je novi patent objavljen na vebsajtu Kancelarije za patente i zaštitne znakove Sjedinjenih Država.
Ne treba mnogo vremena od početka čitanja patenta da biste shvatili koliko je ovo jezivo. Evo jednog takvog pasusa:
“Online sistem predviđa osobine domaćinstva korisnika, npr. veličinu domaćinstva i demografsku kompoziciju, na osnovu podataka o slici korisnika, npr. fotografije profila, fotografije koje je postavio korisnik i fotografije koje su postavili drugi korisnici društveno povezani sa korisnikom, kao i tekstualni podaci u profilu korisnika koji sugerišu odnose među pojedincima prikazanim u slikovnim podacima korisnika.”
Zatim nam dalje govori o tome kako će se “tehnike dubokog učenja” koristiti za povezivanje tačaka između osoba s kojima ste interaktivni, pružajući krajnji cilj, “pružanju poboljšane i ciljane isporuke sadržaja korisnicima i domaćinstvu korisnika”. Ključna reč u svemu tome je “domaćinstvo”. Facebook već zna ko su naši članovi porodice i verovatno može shvatiti da oženjeni parovi žive zajedno. Koristeći nove algoritme, moći će upariti prijatelje koji su cimeri ili preciziraju tačno koji članovi porodice još uvek žive u istoj kući ili ako ima dece koja nemaju čak Facebook profile!
“Ciljani sadržaj” može da ide dalje od jednostavnih proizvodnih oglasa, ali se može koristiti za navođenje mišljenja o različitim temama i stvaranje usaglašenosti u domaćinstvima preko sponzorisanih objavljenih članaka.
Dodatni podaci se mogu pokazati veoma vrednim, pošto još nekoliko drugih platformi ima dovoljno informacija kako bi ponudile domaćinstva koja oglašivači mogu ciljati, u smislu kao da je domaćinstvo ili porodica informacija kojom se trguje. Na taj način vi i vaši ukućani postajete ne samo potrošači, već postajete i roba kojom se trguje. I što je najvažnije, roba koja se ne troši. Iz ugla kompanije Facebook, ona nas zapravo ubeđuje da nam je ona potrebna i kako zapravo radi za nas, jer nam plasira reklame za proizvode koji baš nama trebaju. Problem je u tome što vremenom oni ne prate koje su vaše potrebe i navike, već ih oni kreiraju za vas i putem reklama vam ih plasiraju. Vama, kao kakvom robotu, ostaje samo da odete u određeni lanac prodavnica i kupite to što su vam “usadili.”
Patent je podnet u maju i objavljen juče, ali to ne znači da Facebook već ne koristi opisanu metodologiju za pružanje ciljanih oglasa. U ovom trenutku, korisnici društvene mreže uglavnom su desenzitovani o načinu na koji se njihovi podaci koriste, odnosno, već su manje osetljivi na to šta se sa podacima koje ima Facebook o njima i njihovim navikama, radi.
Drugim rečima, zombirani smo.
Izvor: Phonearena
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim aktuelnim diskusijama iz IT industrije
Facebook ima novi patent za pretvaranje svojih korisnika u robu široke potrošnje
Naš dragi Facebook polako privodi kraju pisanje knjige kako da od korisnika napravite mašinu za trošenje para. A novim patentom vam zadire i u samo domaćinstvo