Istraživanje Stenforda: 80 posto studenata ne zna da objasni razliku između reklame i novinske priče

Najnovije istraživanje univerziteta Stenford u SAD pokazuje da mladi ne moraju nužno da budu inteligentniji kada je u pitanju internet

Najnovije istraživanje univerziteta Stenford u SAD pokazuje da mladi ne moraju nužno da budu inteligentniji kada je u pitanju internet. Istraživanje je pokazalo da 80 posto studenata ne zna da objasni razliku između reklame – označene kao sponzorisani sadržaj, i novinske priče.
Studija je pokušala da objasni kolika je pismenost kod mladih kada su u pitanju vesti na internetu, odnosno da ispita kako bi mogli da reaguju i procene priče koje vide na Facebook-u, Twitter feedu, fotografijama, komentarima čitalaca na vestima, blogovima i ostalom.
Istraživači su sakupili oko 7800 odgovora od studenata iz 12 država u SAD. Sposobnost mladih ljudi da rezonuju o informacijama na internetu se može opisati jednom rečju – sumorno! Naš “digitalni urođenik” bez ikakvih problema prati društvenie mreže Facebook i Twitter dok istovremeno otprema selfi na Instagram i šalje tekstualnu poruku prijatelju. Međutim, kada je u pitanju procena informacija koje struje preko društvenih mreža, lako je prevariti korisnike.
“Mnogi misle da samo zato što mladi tečno koriste društvene mreže, jednako dobro opažaju šta tamo nalaze. Naš rad pokazuje da je realna situacija potpuno suprotna” rekao je Sem Vajnburg, glavni autor izveštaja.
Mark Zakerberg upozorava da Facebook postaje arbitar istine
Izvor: TheNextWeb

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi