Australijska Komisija za konkurenciju i zaštitu potrošača (ACCC) podnela je tužbu protiv Microsofta, optužujući kompaniju da je obmanjivala korisnike u vezi s nedavnim poskupljenjem pretplate na Microsoft 365. Regulator tvrdi da je Microsoft namerno sakrio opciju koja je korisnicima omogućavala da nastave da koriste stari plan po staroj ceni – bez novih Copilot AI funkcija koje su uzrokovale povećanje cene.
Sve je počelo nakon što je Microsoft poslao korisnicima e-mail u kojem je najavio poskupljenje i naveo samo dve mogućnosti: plaćanje više cene ili otkazivanje pretplate. Međutim, ACCC navodi da je postojala i treća opcija – “Classic” plan, koji zadržava staru cenu i ne uključuje Copilot alate. Problem je u tome što su korisnici mogli da vide ovu opciju samo ako pokušaju da otkažu pretplatu, jer se pojavljuje tek u završnom delu procesa otkazivanja.
Prema rečima predsednice ACCC-a, Gine Cass-Gottlieb, više od stotinu Australijanaca prijavilo je ovu praksu regulatoru:
“Nakon detaljne istrage, smatramo da je Microsoft namerno sakrio opciju zadržavanja starog plana po staroj ceni kako bi povećao broj korisnika Copilot planova i time ostvario dodatni prihod. Ovo je postupak koji utiče na veliki broj potrošača i koji dolazi od jedne od najvećih korporacija u svetu,” izjavila je Cass-Gottlieb.
Iz Microsofta su u odgovoru za ABC News Australia poručili da im je “poverenje potrošača i transparentnost prioritet” i da će “saradnjom s regulatorom obezbediti da njihovi poslovni postupci u potpunosti ispunjavaju sve zakonske i etičke standarde.”
Ishod tužbe tek predstoji, ali slučaj bi mogao da natera Microsoft da jasnije ističe postojanje “Classic” plana u budućnosti i izbegne slične optužbe za prikrivenu prodajnu praksu, prenosi XDA.
Nema komentara 😞
Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!
Pridruži se diskusiji