Canon je sponzorisao sprovođenje ovog istraživanja koje proučava CRD tržište sa ciljem da prikupi relevantne informacije koje će pomoći internim servisima štampe da zadovolje potrebe svojih korisnika na kreativniji i produktivniji način i obezbede komparativne referentne vrednosti, trendove za buduća planiranja i viziju ekspanzije.
Tim diplomaca sa studija o štampanim medijima Ročester instituta za tehnologiju, predvođen profesorom Frenkom Romanom, intervjuisao je skoro 700 menadžera korporativnih odeljenja za reprografiku, kupaca štampe i analitičara ove industrije, od decembra 2008. do februara 2009. godine.
Rezultat je „Korporativna reprografika: trendovi i prilike“, sveobuhvatni pregled trenutnog stanja tržišta korporativne reprografike i predviđanja istraživača zasnovana na analizi trendova i računarskog modelovanja.
Ključna otkrića iz izveštaja o istraživanju CRD odeljenja uključuju sledeće:
Korporativna odeljenja za reprografiku svojim organizacijama prosečno uštede 15% troškova štampanja van organizacije; neka bi mogla da uštede i do 30% kada bi radila efikasnije.
Količina poslova štampe koje obave korporativna odeljenja za reprografiku u organizaciji se tokom prošle decenije značajno povećala, za 20%. Do povećanja je najviše došlo zbog poboljšanih karakteristika digitalnog štamapača, koji je zamenio ofset prese kao primarne interne tehnologije reprodukcije. Ovaj izveštaj predviđa da će do 2012. godine manje od 30% CRD odeljenja uopšte koristiti ofset štampu.
Iako monohromatska štampa dominira u internim poslovima štampe, obimi se smanjuju. Štampanje u boji je pak povećano usled upotrebe dijagrama, grafikona i grafičkih slika. Obim strana u punoj boji koje proizvode CRD odeljenja je sada jednak sa obimom crno-belih strana.
Sve veće mogućnosti koričenja predstavljaju dobru priliku za CRD odeljenja zbog vrednosti štampanog proizvoda u finalnoj verziji.
Interno štampanje velikih formata se povećava usled štampanja postera, materijala za nastupe na događajima, banera i ostalog promotivnog materijala – 1998. godine nijedno CRD odeljenje nije nudilo ovu mogućnost, dok u 2008. godini 65.8% njih jeste.
Korporativna odeljenja za reprografiku treba češće da sprovode istraživanja kako bi kvantifikovali sopstvenu vrednost za matične kompanije. Skoro 50% ispitanih CRD odeljenja ne meri svoje performanse redovno, navodeći da se to sprovodi samo po potrebi. Preko 15% njih nikada ne radi testira svoje performanse.
Rast Interneta imao je veliki uticaj na rad CRD odeljenja – preko 65% dokumenata (ovaj broj raste) dostavljeno je putem onlajn veza u 2008. godini, što je veliki promena u odnosu na radni tok iz prošle decenije koji se zasnivao na papiru. Mnoga CRD odeljenja implementirala su „Web-to-print“ rešenja kako bi iskoristila prednosti kao što je smanjenje grešaka pri naručivanju poslova i većina tvrdi da je „Web-to-print“ ili nadmašio njihova očekivanja ili više od toga. Slično, više od pola CRD odeljenja koja imaju pristustvo na mreži CRDs prijavila su odličan nivo zadovoljstva internih korisnika – korisnici preferiraju efikasnost i jednostavnost naručivanja štampe preko mreže.
CRD odeljenja usvajaju digitalnu ’ubitačnu aplikaciju’, štampu varijabilniih podataka (VDP), ali to rade polako. Dok je 94.1% ispitanika imalo VDP rešenje, u mnogim slučajevima ono je došlo kao deo digitalnog paketa i smatralo se da je komplikovanije nego što je moralo da bude. Zbog toga, u proseku samo 27% korporativnih odeljenja za reporografiku koristi VDP redovno.
Rasporedi štampanja postaju sve popunjeniji, pa je povećana potražnja za obrtom od 24 časa ili kraće.
Izvor: Canon