Consumer Reports: Pametni televizori nas posmatraju dok gledamo TV

Testiranje je pokazalo i da televizori konstantno prate šta njihovi vlasnici gledaju i prenose te informacije proizođaču ili njegovim partnerima

Milioni pametnih televizora, koji se nalaze u dnevnim ili drugim sobama korisnika, su podložni hakovima ili imaju opciju praćenja navika korisnika tokom gledanja sadržaja, a da korisnik ovoga nije ni svestan, prema navodima Consumer Reportsa.Neprofitna organizacija za testiranje potrošačkih proizvoda je testirala pet najpopularnijih pametnih TV uređaja na tržištu i otkrila je da bi na nekoliko njih čak i relativno neuk haker mogao da daljinski upravlja određenim funkcijama. Ovo uključuje pojačavanje tona do maksimuma, isključivanje TV-a sa Wi-Fi mreže, brzo menjanje kanala i forsiranje reprodukcije upitnih YouTube video klipova.Ranjivost je otkrivena u TV uređajima kompanija Samsung i TCL, kao i uređajima koji koriste Roku TV platformu, koji uključuju brendove kao što su Philips, RCA, Hisense, Hitachi, Insignia i Sharp, kao i neki Roku streaming plejeri. Testiranje je pokazalo i da televizori konstantno prate šta njihovi vlasnici gledaju i prenose te informacije proizvođaču ili njegovim partnerima, uz pomoć tehnologije pod nazivom ACR (automated content recognition).ACR pomaže da TV preporučuje druge emisije i sadržaj u kojem bi korisnik mogao da uživa, ali se takođe može koristiti i za ciljano reklamiranje. Podaci se mogu kombinovati sa drugim aspektima i korisnikovim ličnim informacijama, kako bi se kreirali profili o preferencijama korisnika, koji se potom prodaju oglašivačima.U izjavi na svom blogu, Roku ističe da je priča Consumer Reportsa pogrešna karakterizacija funkcija i da ne postoji sigurnosni rizik. Kompanija ističe da korisnici mogu da isključe kontrolu daljinskog upravljanja, odlaskom u Settings – System – Advanced System Settings, a potom da promene “external control” u “disabled”.Predstavnik kompanije TCL je istakao da je korisnička privatnost uvek glavni prioritet i ukazao je na izjavu Rokkua.Samsung je istakao da pre bilo kakvog prikupljanja informacija od korisnika kompanija uvek traži saglasnost, a ulaže svaki napor da se sa prikupljenim podacima postupa oprezno.Izvor: NBCNews

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi