Nove vesti iz ATI i Nvidia tabora potvrđuju da će se njihovi top GPU-ovi, premda izuzetno jaki što se tiče performansi, primenjivati značajno drugačije pristupe u realizaciji. Naime, potvrđeno je da će G71, novi "flagship" kompanije Nvidia, čije je predstavljanje tržištu planirano tokom prvog kvartala 2006. godine, imati čak 32 teksturna pajplajna. Kao kontrast tome spominje se "svega" 16 šejder jedinica. Da podsetimo, trenutno aktuelni G70 ima 24 teskturna pajplajna i takođe 16 šejder jedinica. Suprotno pristupu kompanije Nvidia ATI se opredelio da njegov novi model R880 ima 16 pajplajnova ali čak 48 šejder jedinica (prethodni model R520 je takođe imao 16 pajplajnova ali u odnosu na ovaj model svega 16 šejder jedinica). Drugim rečima R580 će moći i dalje da izgura 16 sirovih piksela po kloku, ali će moći da izrenderuje čak 48 piksel operacija. Faktički se došlo do neke vrste Intel-AMD sukoba pristupa. Dok će Nvidijin pristup zasigurno obezbediti lepu prednost u većini igara i neće zahtevati nikakve posebne optimizacije (tj. sve igre će imati beneficije od njenog pristupa bez obzira kako bivale realizovane i optimizovane) dotle će ATI sigurno briljirati u najkompleksnijim igrama i onima koje bi eventualno bivale optimizovane za njega, dok će u većini igara koje jednostavno neće "videti" njegove napredne funkcije ubrzanje verovatno biti manje, i pre će doći kao posledica ubrzavanja radnih taktova GPUa i memorije nego usled napredne arhitekture.
Izvor: Techpowerup