G80 će podržavati united shaders arhitekturu?

Glavni dizajner NVIDIA-inih grafičkih čipova, Dejvid Kirk,
nedavno je izjavio da će kompanija prihvatiti unified shader architecture negde
u budućnosti, kada za tim bude imalo potrebe. Izgleda je ta budućnost znatno
bliža nego što smo mislili, pošto Virtual Zone najavljuje da će ovu arhiekturu
podržavati G80 grafički čip

Glavni dizajner NVIDIA-inih grafičkih čipova, Dejvid Kirk,
nedavno je izjavio da će kompanija prihvatiti unified shader architecture negde
u budućnosti, kada za tim bude imalo potrebe. Izgleda je ta budućnost znatno
bliža nego što smo mislili, pošto Virtual Zone najavljuje da će ovu arhiekturu
podržavati G80 grafički čipovi koji se očekuju naredne godine ili možda čak
krajem ove. Od ranije je poznato da će ATI-jev R500 čip za Xbox 360 konzolu
koji stiže u drugoj polovini godine u sebi imati 48 "ujedinjenih"
pajplajna, tako da nije nemoguće i da je NVIDIA daleko otišla sa razvojem ovakvih
čipova.
G70 već podržava Windows Graphics Foundation (WGF) 1.0 API koji će koristiti
Windows Vista, ali softversku podršku za "ujedinjene" shader-e će
doneti tek njegov naslednik, WGF 2.0. Ipak, s obzirom da proizvođači GPU-a vole
da dodaju podršku za nove tehnologije i pre nego što se one zvanično pojave
kako bi održale svoj "high-tech" imidž, uopšte nije nemoguće da će
G80 doneti shader jedinice u stanju da izvršavaju i pixel i vertex operacije.

G80 će biti izrađen u 90 nm procesu i navodno će raditi na taktu oko 1 GHz.
Dizajn ovog čipa je navodno spreman, ali njegova proizvodnja neće započeti pre
nego što ATI spremi svoj R580 koji će mu biti rival.

Izvor: Virtual Zone

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi