iPhone Air pred ukidanjem: Zbog slabe potražnje Apple smanjio proizvodne narudžbine na nivo “kraja proizvodnje”

Novi izveštaj Nikkei Asia otkriva da je Apple smanjio proizvodnju iPhone Air modela gotovo na nivoe koji se obično viđaju pri kraju životnog ciklusa proizvoda, zbog znatno slabije potražnje nego što je očekivano

iPhone Air pred ukidanjem: Zbog slabe potražnje Apple smanjio proizvodne narudžbine na nivo “kraja proizvodnje”

Uprkos početnim očekivanjima da će iPhone Air privući veliki broj kupaca, najnoviji izveštaji pokazuju da interesovanje za Appleov najtanji i najlakši iPhone nije ispunilo prognoze. Kompanija je, prema navodima Nikkei Asia, značajno smanjila proizvodne narudžbine i to na nivoe koji su tipični za proizvode koji se bliže kraju svog životnog ciklusa.

Jedan od prvih znakova slabe potražnje pojavio se odmah nakon lansiranja. Za razliku od drugih novih iPhone modela, kod kojih se rokovi isporuke produžavaju u roku od nekoliko minuta nakon početka prodaje, iPhone Air je od prvog dana ostao dostupan za trenutnu isporuku i kupovinu u prodavnicama. Ni nakon nekoliko nedelja situacija se nije promenila.

Analitičari i istraživačke agencije takođe su ukazali na „vrlo prigušenu“ potražnju. Morgan Stanley je predvideo povećanje proizvodnje za ostale iPhone 17 modele, ali ne i za iPhone Air. Counterpoint Research je naveo da su najtraženiji modeli iPhone 17 i iPhone 17 Pro Max, dok se interesovanje za Air gotovo ne spominje.

Prema izveštaju Nikkei Asia, Apple je sada „drastično smanjio proizvodne narudžbine“ iPhone Air uređaja, i to „skoro na nivo kraja proizvodnje“. Jedan od menadžera dobavljača izjavio je da je ukupna prognoza „gotovo prešla u završnu fazu“, uz pad narudžbina za oko 10% u odnosu na septembarske planove, počev od novembra.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

S druge strane, kompanija je nadoknadila pad proizvodnje povećanom potražnjom za drugim modelima. Potražnja za iPhone 17 i iPhone 17 Pro nadmašila je očekivanja, pa je Apple povećao narudžbine osnovnog modela za oko 5 miliona jedinica, uz dodatne porudžbine za Pro verziju.

Iako se analiza potražnje putem rokova isporuke ne može smatrati preciznom naukom, kombinacija dostupnih podataka i tržišnih signala ukazuje na jasan trend: iPhone Air se pokazao znatno manje popularnim nego što je Apple predvideo.

Razlog za to, prema analitičarima, može biti i jednostavan nesklad između očekivanog i stvarnog interesovanja ako je kompanija, na primer, planirala da Air čini 15% ukupne prodaje, a ispostavilo se da je interesovanje tek 14%, preostale zalihe mogle su zadržati utisak da je potražnja stabilna.

Međutim, s obzirom na obim smanjenja proizvodnje i konstantnu dostupnost modela, sve ukazuje na to da je iPhone Air za sada daleko ispod očekivanja Appleovih tržišnih projekcija, prenosi 9to5Mac.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (6)
  1. A baš je bio tanak, lako lomljiv i sa šampionskom baterijom od čitavih 3149 mAh.

  2. joojant200

    meni je delovao kao cool ideja

  3. milos0888

    A baš je bio tanak, lako lomljiv i sa šampionskom baterijom od čitavih 3149 mAh.

    Gde si video da je lako lomljiv?

  4. dragan733

    Ait ostao bez vazduha!

  5. Shomi22

    Telefoni je fenomenalan, jedan od lepših modela, ali ne za taj novac.
    Ne znam šta su očekivali? Da za 100 eura manje ljudi izaberu njega umesto 17 pro?
    Da mu je cena bila razumnija, bio bi najprodavaniji.

  6. MegaSkot

    Air je sve samo ne lomljiv ali mala baterija ga ubila, kao i jedna kamera.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.