Prema izveštaju
sajta Slashdot, grupa softverskih inžinjera sa Senfordskog Univerziteta smislila
je način da uposli desetine miliona često besposlenih tranzistora u grafičkim
procesorima. Uzimajući u obzir složenost i cene današnjih GPU procesora i grafičkih
karti zasnovanih na njima, šteta je ne iskoristiti tu ogromnu potencialnu energiju,
koja za sada služi samo za iscrtavanje poligona u realnom vremenu kada igramo
neku 3D igru. Ranije je već bilo pokušaja da se grafičkim adapterima pruži veća
funkcionalnost, a poslednji među njima je ATi-ev plug-in za profesionalnu FireGL
seriju kojim se ubrzava renderovanje scena u grafičkim aplikacijama, što je
inače bio ekskluzivni zadatak centralnog procesora. Međutim, razvojni tim Senfordskog
Univerziteta je zauzeo mnogo sveobuhvatniji pristup, razvijajući kompajler i
runtime programsko okruženje koje bi izvršavalo proizvoljni kod sličan C-u korišćenjem
šejdera u grafičkim procesorima. Prvi testovi BrookGPU programskog
jezika su pokazali da NVIDIA GeForce FX 5900 Ultra može da izvršava oko 20 milijardi
operacija u pokretnom zarezu po sekundi (20GFLOPS), što grubom analogijom odgovara
brzini Pentiuma 4 na 10 GHz. Kao najveće prepreke na putu masovnog korišćenja
softvera koji se delom izvršava u centralnom a delom u grafičkom procesoru,
navodi se složenost BrookGPU jezika i njegova neusavršenost.
Više o ovom projektu možete saznati ovde
i ovde.
Ako znamo da od prodatih grafičkih rešenja na tržištu preko pola čine ona integrisana
u čipsetove, nije čudo što su ATi i NVidia bili prinuđeni da se takmiče sa Intelom
na tom polju, pa verovatno ni ne bi oklevali da podrže ovakav projekat. Sumirajući
utiseke oko Majkrosoftovih planova za ulazak na procesorsko tržište i Intelovog
razvoja sopstvenog operativnog sistema, čini se da je proširenje hardverske
i softverske funkcionalnosti grafičkih procesora baš onaj začin koji je nedostajao
da se zaprži IT čorba. 🙂
Izvor: Xbitlabs