Inquirer je doznao veoma interesantnu stvar u vezi sa predstojećim ATI R580 grafičkim
procesorom koji će se pojaviti u prvom kvartalu naredne godine. Naime, i ovaj
čip će naslediti asimetričnu arhitekturu RV530 GPU-a i doneti veći broj pixel
shader jedinica nego što je broj teksturalnih TMU jedinica.
Klasični pajplajn GPU-a se sastoji iz pixel shader jedinice i jedinice za obradu
tekstura, što smo jednim imenom uglavnom nazivali "pixel pajplajn".
Međutim, R580 će imati 16 jedinica za teksturiranje i čak 48 pixel jedinica,
tako da će njegovi pajplajni po ciklusu moći da izbace tri puta više pixel-a
nego tekstura, kao kod RV530. Slična asimetrija postoji i kod NVIDIA-inog G70
koji ima 24 pixel jedinice i 16 jedinica za obradu tekstura, što znači da je
odnos između njihovog broja 3:2, odnosno dvostruko konzervativniji nego kod
ATI-ja.
Očekuje se da će igre koje tek dolaze od biti najzahtevnije upavo na pixel shader-ima,
zbog čega ATI povećava njihov broj u R580, a NVIDIA će verovatno povući isti
potez kod dizajna svojih 90 nm G71 čipova.
Izvor: Inquirer