Big Bang II je kodna oznaka za ForceWare Release 180, odnosno R180. Nvidia će konačno omogućiti korišćenje više od jednog monitora u konfiguracijama sa više grafičkih karti, na čemu se radilo još od predstavljanja SLI-ja tokom 2004. godine. R180 će konačno eliminisati “gašenje” drugog monitora nakon učitavanja igre. Ovo će značajno podići kvalitet upotrebljivosti korisnicima koji su navikli na multimonitorska okruženja, a treba reći i da su cene monitora sve pristupačnije…
Drugo valiko unapređenje je OpenGL 3.0 API, nakon skoro godinu dana odlaganja. OpenGL 3.0 donosi unapređenu hardversku podršku za nove tehnologije kao što su Geometry Shaders, Texture arrays i druge, karakteristične za DirectX 10 hardver. Treće veliko unapređenje jeste predstavljanje novih mogućnosti po pitanju SLI konektivnosti. Biće omogućeno povezivanje različitih Nvidia grafičkih karti, pa će npr. korisnici moći da upare 9800GX2 i 9800GTX. Naravno, očekuje se i standardno “peglanje” podrške za čipove svih klasa. R180 će podržavati 10-bitni DisplayPort za Windows Vista OS, što bi trebalo da kvalitet prikaza preko ove konekcije digne na nivo koji trenutno nudi HDMI 1.3. Tu je i novi video enkoder PureVideo Transcoder, koji za hardversku akceleraciju koristi GPU. Kompanija obećava ubrzanja u enkodovanju i do deset puta u odnosu na aktuelne četvorojezgarne procesore. Konačno, Release 180 donosi više unapređenja i optimizacija kada su u pitanju profesionalne Quadro grafičke karte. R(elease) 180 drajveri će biti izbačeni tokom septembra, R185 će ih slediti u periodu između decembra ove i februara sledeće godine, a R190 između 23. marta i 20. maja 2009. godine. R195 će stići između 15. juna i 14. avgusta naredne godine, dok će R200 “Big Bang III” drajveri stići kada bude stigao i sledeći radikalan pomak u tehnologiji – DirectX 11.
Izvor: TG Daily
Šta to Nvidia sprema u svojim novim drajverima
Big Bang II je kodna oznaka za ForceWare Release 180, odnosno R180. Nvidia će konačno omogućiti korišćenje više od jednog monitora u konfiguracijama sa više grafičkih karti, na čemu se radilo još od predstavljanja SLI-ja tokom 2004. godine. R180 će konačno eliminisati "gašenje" drugog monitora nakon učitavanja igre. Ovo će značajno