Intervju: Goran Sretenoski, Canon Adria

Gospodin Goran Sretenoski, menadžer partnerskog kanala u kompaniji Canon Adria je nedavno sa nama porazgovarao o aktuelnim temama na tržištu print i MF rešenja u okruženjima srednjih i velikih korporacijama, trendovima koji se implementiraju u upravljanje štampom, povećanju produktivnosti, smanjenju troškova i bezbednosti...

Intervju: Goran Sretenoski, Canon Adria

Benchmark: Gospodine Sretenovski, možete li nam reći nešto više o svojoj karijeri u kompaniji Canon Adria i upoznati nas ukratko sa pozicijom kancelarije u Beogradu?

Goran Sretenoski, Canon: Pridružio sam se kompaniji Canon pre nešto više od četiri godine kao koordinator jedinice za Canon poslovna rešenja u Adriatik regionu, zadužen za marketing i prodajne aktivnosti, i prošao sam kroz nekoliko faza. Danas sam, kao menadžer partnerskog kanala, odgovoran za indirektni kanal i vodim CBS poslovnu jedinicu u Canon Adriji.

U Srbiji smo prisutni više od 3 decenije i od 2004. godine imamo zaposlene koji žive i rade u Srbiji. Počeli smo sa jednom osobom zaduženom za Canon proizvode za kućnu upotrebu (CCI)  a od prošle godine, kada se priključio kolega zadužen za poslovna rešenja, imamo tim od troje ljudi.

Benchmark: Canon slovi za jednog od tržišnih lidera kada su u pitanju štampači, skeneri, multifunkcijski uređaji i kopir aparati, kao i „consumer“ proizvodi poput fotaparata. Možete li izdvojiti par novih proizvoda koji se vama posebno dopadaju i na koje biste nam skrenuli pažnju?

Goran Sretenoski, Canon: Canon je lider u oblasti proizvoda za digitalizaciju slika i rešenja za digitalni dom i kancelariju, i već imamo dobru reputaciju u domenu štampe i hardvera za skeniranje. Ali želim da istaknem činjenicu da se Canon pozicionira kao dobavljač rešenja sa ciljem da zadovolji svaku potrebu korisnika. Ključni stubovi tog plana su:

– Povećanje produktivnosti
– Smanjenje troškova
– Bezbednost

Gartner nas je identifikovao u svom magičnom kvadrantu za MFP uređaje i štampače kao jednog od lidera. Želimo da postanemo i globalni lider u uslugama upravljanja štampom sa NT-Ware-ovim serverskim rešenjem za štampu „uniFLOW OM“ koje je namenjeno malim i srednjim preduzećima i velikim korporativnim sistemima. Nedavno smo lansirali rešenje „Paket za bezbednost i kontrolu troškova“ (Secure and Cost Control Pack – SCCP) koje je praktično manja verzija rešenja „uniFOW OM“ namenjena organizacijama sa do 5 multifunkcijskih uređaja i 50 korisnika. Oba rešenja nam pomažu da se troškovi smanje do 30%, poveća bezbednost i optimizuju radni tokovi.
 

Canon je lansirao i rešenje „Therefore™ 2009“, najnovije rešenje za upravljanje dokumentima koje je veoma skalabilno za upotrebu kako u malim i srednjim preduzećima tako i u velikim korporativnim sistemima i organizacijama javnog sektora. Novo Canon skalabilno rešenje osigurava da se dokumenta skeniraju, arhiviraju, pretražuju i pronalaze efikasno i bezbedno.

Rešenje za upravljanje dokumentima „Therefore™ 2009“ promoviše produktivnost i smanjenje troškova u vezi sa organizacijom i upravljanjem poslovnim dokumentima tako što korisnicima omogućava da brzo i bezbedno skeniraju, arhiviraju, pretražuju i preuzimaju informacije. Ovo rešenje takođe omogućava organizacijama da definišu politike čuvanja podataka u svojim sistemima i prilagode podešavanja unutar rešenja tako da budu u skladu sa svim propisima kojih moraju da se pridržavaju. Zahvaljujući tome dokumenti se čuvaju samo onoliko koliko je to zaista potrebno. Kako bi zaštitili informacije koje su suštinski važne za poslovanje, administratori takođe mogu da podese i definišu pravila strogo kontrolisanog pristupa elektronskim dokumentima koji se čuvaju u sistemu, i uz to nadgledaju ko otvara i ažurira takve dokumente.

Benchmark: Na koji način poslovna rešenja za štampu i upravljanje dokumentima, koja sve intenzivnije promovište, pomažu korisnicima u poslovanju?

Goran Sretenoski, Canon: Kao što smo već naveli – ključni principi su: povećanje produktivnosti, smanjenje troškova i bezbednost… I ne bi trebalo da zaboravimo brigu za životnu sredinu i trag ugljen-dioksida koji svakodnevno ostavljamo za sobom.

Prema skorašnjim procenama, radnici provode preko četiri sata svake nedelje u traženju neophodnih informacija – što predstavlja značajan trošak za svako preduzeće. Konačno, menadžeri poslovanja moraju da maksimizuju efikasnost u radu i radnim-procedurama svojih zaposlenih. „Therefore™ 2009“ ubrzava kompletan proces pristupa i deljenja informacija u okviru organizacije, čime se poboljšavaju radni procesi i povećava produktivnosti u kancelariji. Uprkos pažnji koju dobija filozofija „kancelarije bez papira“, štampanje ostaje fundamentalni  kamen spoticanja na modernom radnom mestu zbog čega su nam potrebna inovativna rešenja za upravljanje rezultatima štampe. Rešenje su napravljena tako da mogu da izađu na kraj sa izazovnim zahtevima današnjeg kancelarijskog okruženja i u skladu su sa Canonovim kontinualnim ciljem da obezbedi korisnicima najinovativnija rešenja za upravljanje štampom i dokumentima.
 

Benchmark: Kakav je ugao posmatranja rešenja koji vi sugerišete svojim kupcima, na šta posebno treba da obrate pažnju?

Goran Sretenoski, Canon: Predlažem posvećenost dugoročno jakom i obostrano profitabilnom odnosu sa vašim IT dobavljačem:

– najkompetentniji strateški partneri koji gledaju u budućnost sa kojima bi voleli da sarađujete
– obostrano koristan odnos
– lokalno prisustvo partnera
– globalno rešenje i dugoročni odnos sa brendom koji je otporniji na neizvesne ekonomske razvoje i krize.

Benchmark: Koje biste delatnosti, poslovne vertikale izdvojili kao najprogresivnije korisnike rešenja za kontrolu i upravljanje štampom?

Goran Sretenoski, Canon: Iz mog iskustva, prva interesovanja dobili smo iz industrija trgovina i logistike zarad smanjenja troškova i produktivnosti. Glavni pokretači osiguravajućih kuća i bankarskog sektora su smanjenje troškova i bezbednost. Trebalo bi se zapitati: Koliko moja organizacija troši na štampu? Ko šta štampa, gde, kada i zašto? Da li nas je uopšte briga za to? Većina organizacija nema predstavu koliko troši na štampu, međutim IDC istraživanje govori da može dostići do 3% prometa organizacije – što je značajan trošak.

Benchmark: Razumevanjem okruženja u kom vaša organizacija štampa, Gartner procenjuje da bi mogli da uštedite između 10-30% od ukupnih troškova štampe.

Goran Sretenoski, Canon: I ne samo to, možete početi da na bazi informacija donosite odluke o kupovini za svoju infrastrukturu štampe, zasnovane na činjenicama a ne na nagađanju, koje će vam pomoći ne samo da smanjite troškove već i da poboljšate produktivnost i smanjite štetan uticaj na životnu sredinu i sve to bez kompromitovanja bezbednosti dokumenata.

Benchmark: Je li tako i u Srbiji, ili se to najpre odnosi na razvijenije države?

Goran Sretenoski, Canon: Mogu da kažem da se tržište razvija vrlo brzo i  da će sa povećanjem cene ljudskog rada i standarda rasti i zahtevi za uslugama upravljanjem štampom paralelno sa rastom kompanija koje će se onda fokusirati na svoje primarne aktivnosti i neće trošiti dragoceno vreme na teme vezane za štampu.

Benchmark: U kojim ste oblastima poslovanja posebno zadovoljni ostvarenim rezultatima?

Goran Sretenoski, Canon: Canon ima tradicionalno jaku poziciju na tršištu monohromatskih MFP uređaja što je dovelo i do više od 40% udela na tržištu u Srbiji u 2007. godini (IDC). Pošto je Srbija zemlja koja se brzo razvija, a tržište kolor MFP uređaja brzo rastuće tržište, naš fokus će biti na inovativnim tehnologijama boje i rešenjima koja će našim korisnicima dati kontrolu nad troškovima i bezbednošću.

Benchmark: Šta je u fokusu vaših planova u Srbiji?

Goran Sretenoski, Canon: Vizija Canon poslovnih rešenja (CBS) u Srbiji je da utemelji Canon kao vodećeg dobavljača inovativnih rešenja za štampu i dokumenta koja našim korisnicima omogućavaju povećanje poslovne efikasnosti.

Benchmark: Kako ste zadovoljni partnerskom mrežom?

Goran Sretenoski, Canon: Canon je posvećen dugoročno jakim i profitabilnim odnosima sa svojim partnerima:

– Ciljamo da postanemo kompanija kompetentnim strateškim partnerima koji gledaju u budućnost
– Saradnja sa partnerima koje odlikuje entuzijazam i koji su spremni da investiraju u obostrano korisne odnose sa Canonom i voljni da povećaju vrednost svoje ponude

Ovo je kontinuiran proces i evolucija našeg partnerskog kanala. Veoma sam ponosan na naš partnerski kanal u Srbiji a razlog zašto nikada nisam zadovoljan je to što želim da naši korisnici budu potpuno zadovoljni.

Benchmark: Koliko svetska ekonomska kriza utiče na vašu strategiju i aktivnosti na tržištu i šta vi činite da se njen tok usmeri ka „plusu“?

Goran Sretenoski, Canon: Odgovoriću na vaše pitanje engleskim rečima OPPORTUNITYISNOWHERE koje možete da pročitate na najmanje dva načina: OPPORTUNITY IS NOWHERE ili OPPORTUNITY IS NOW HERE. Postoje dve strane svake priče. Nudimo našim korisnicima priliku da smanje i optimizuju troškove, da povećaju produktivnost i osiguraju osetljive informacije.
 

Benchmark: Kakav je vaš odgovor na jačanje web-medija i elektronskog poslovanja generalno – posebno u domenu štampe sa promenljivim podacima?

Goran Sretenoski, Canon: Moramo biti svesni da količina informacija raste mnogo brže nego izlaz štampe. Više informacija o tome pronaćićete u izveštaju nastalom na osnovu istraživanja industrije štampe – kakvo je sada stanje i predviđanja za budućnost. Ovaj izveštaj koji je naručila kompanija Canon, napisao je vodeći ekspert u domenu štampe, profesor Frenk Romano. Jedan od trendova: obimi štampe su se i promenili i pomerili. Internet i upotreba drugih digitalnih  medija je odgovorna za smanjenje od otprilike 20% ukupnog obima štampe koji je postojao 1995. godine širom sveta.
Svetski obim štampe se stabilizuje kako se približavamo 2020. godini. Većina obima štampe koja se može zameniti elektronskim formata će do tada biti zamenjena.

Benchmark: I za kraj, s obzirom da je ovo intervju za čitaoce Bench sajtova, kakav je generalno vaš pogled na internet informisanje i prisustvo kompanije Canon na webu?

Goran Sretenoski, Canon: Mi u kompaniji Canon smo svesni značaja prisutnosti na Mreži. Internet je veoma dinamičan i brz medij – i još je važniji kada je ekonomska situacija kao ova trenutna. Uveren sam da izdavački mediji koji gledaju u budućnosti ne mogu prevideti da je prisustvo na Mreži integralan deo izdavaštva koji nam omogućava interakciju sa ciljnim grupama.  Mreža donosi nove dimenzije prostora i vremena i jedva čekam da vidim kakvo vreme donosi „cloud computing“…

Benchmark: Gospodine Sretenoski, hvala Vam na vremenu koje ste izdvojili da odgovorite na naša pitanja. Sve najbolje!

 

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi