Opis igre: Anomaly: Warzone Earth

Tower Defence je relativno nov žanr ili bolje reći podržanr strateškog žanra, koji je proteklih godina sa sobom doneo neke odlične naslove poput Defense Grid: The Awakening za PC i Monsters za konzole na primer. Možda toga i niste bili svesni, ali istom ovom žanru pripada i igra Plants vs. Zombies za koju ste sigurno čuli, ako je kojim čudom niste igrali nebrojano sati. Poslednji ovakav naslov stiže od veterana koji su napustili CD Projekt i Metropolisi i okupili se pod krovom novooformljenog 11bit studios tima, a njihov prvenac je upravo stigao

Milan Jović Međutim, Anomaly: Warzone Earth je na neki način suprotnost žanra kome (ipak) pripada, jer umesto izgradnje statičnih tornjeva u cilju odbrane od talasa neprijatelja, igrač je taj koji sprovodi konvoj kojim mora da uništi (ili bolje reći preživi) pomenute tornjeve od tačke A do tačke B.  
 
Priča igre je smeštena u blisku budućnost u gradskim četvrtima par svetskih metropola u koje su se srušili ogromni vanzemaljski brodovi koji u velikom radijusu generišu energetske mehure, zone – anomalije. Zone ubrzo bivaju preplavljene nepokretnim vanzemaljskim tvorevinama koje niču kao pečurke, a koje su tu kako bi štitile centar anomalije, odnosno sam brod.  
 
Ovde igrač stupa na scenu u ulozi generala opremljenog hi-tech odelom neophodnim za sprovođenje mehanizacije kroz razoreni Bagdad i Tokijo, kako bi istražio zonu unutar anomalije. Sa pogledom iz top-down perspektive, vaš cilj je da sitnog čovečuljka jednostavnim držanjem levog tastera miša navodite gradom, prikupljate power-up-ove i njima održavate konvoj živim i zdravim. Iako nemate direktnu kontrolu nad svojim jedinicama, ipak možete da ih unapređujete i menjate njihov raspored u koloni. Na kretanje konvoja jedino možete uticati preko jednostavne, ali pregledne mape grada na kojoj su prikazani svi neprijateljski tonjevi, a koju aktivirate skrolom točkića miša (ili pritiskom Ctrl tastera) odakle vrlo lako možete da programirate njegovu rutu. Konvoj će se sam neprestano kretati i roštiljati najbliže neprijatelje.  
 
U pitanju je izuzetno jednostavna, a pritom izazovna i neverovatno zabavna formula. Zalihama vas snabdeva avijacija koja nasumično izbacuje neke od četiri pomoći (popravka, dimna zavesa, mamac i vazdušni napad kao jedina ofanzivna) na mesto svakog uništenog tornja ili nakon prelaženja težeg dela nivoa (kada će vas počastiti sa par paketa pomoći). Ovo su trenuci u kojima igra podiže tenziju, jer vas primorava da trčkarate gradom i skupljate zalihe, zbog čega ćete često gubiti iz vida konvoj na par trenutaka (kamera je fiksirana na generala), što je sasvim dovoljno da ga neprijatelj raznese već iza sledeće zgrade.  
 
Ključ uspeha je pažljivo planiranje najkraće, odnosno rute sa najmanje neprijatelja, kao i sakupljanje i pametno korišćenje svih raspoloživih pomoći. Jednom kada se nađete između par smrtonosnih tornjeva, shvatićete da su refleksi i odabir pomagala ključni za preživljavanje. Sve pomoći imaju određeni radijus i tajmer, a aktivirate ih desnim klikom na željeno mesto. Tako će postavljanje mamca skrenuti neprijateljske lasere sa vašeg konvoja, što će mu dati dovoljno vremena da dokrajči neprijatelja ili pobegne iz vruće zone, a vama dovoljno vremena da zakrpite oštećenje jedinice.  
 
Igrajući, primetili smo četiri različite vrste neprijateljskih tornjeva čije su veličine proporcionalno jednake šteti koju nanose. Međutim, veći i daleko ubojitiji tornjevi poprilično sporije manevrišu oko svoje ose, pa je ponekad pametno da svog generala pošaljete na suprotnu stranu od one na kojoj će se za par trenutaka pojaviti konvoj, kako bi namamili i preusmerili toranj, a time konvoju dali dovoljno vremena da skrene u susednu ulicu i dobrim delom izbegne vatru pomenutog teškaša. Tu je i nepomičan, ali izuzetno ubojit vanzemaljski objekat koji ispaljuje energetski zrak duž ulice, pa je potrebno pažljivo osmotriti mapu i isplanirati rutu koja će ga zaobići ili mu prići sa boka kako bi ga konvoj razneo pre nego se nađe ispred njega.  
 
Uništavanje tornjeva i lebdećih zelenih piramida pored puteva donosi određenu sumu keša koji trošite na kupovinu novih ili unapređivanje postojećih jedinica. Tako je tu klasičan APC koji je prilično izdržljiv, ali koji nema veliku vatrenu moć (dobar za čelo kolone). Tu su još ranjivi, ali ubojiti pokretni lanseri raketa, zatim nenaoružano vozilo koje generiše zaštino polje za dve jedinice (ispred i iza sebe) i još neki vojni hardver koji dobijate u kasnijim misijama. Povremeno je neophodno menjati raspored jedinica kako bi se efikasnije nosili sa situacijom na terenu. U svakom trenutku možete prodati neki „tenkić“ i stečeni keš iskoristiti za kupovinu novog ili unapređenje onih koje već imate, kako bi im podigli izdržljivost i vatrenu moć na viši nivo.  
 
U zavisnosti od težine (Casual, Advanced i Hardcore) interesantnu kampanju ćete završiti za 5 do 8 sati, kada možete da se oprobate u Baghdad Mayhem i Tokio Raid modovima koji će vam zajedno pružiti barem još toliko zabave. Nepostojanje multiplayer moda u ovom slučaju ne možemo uzeti kao minus, jer pored bogatog sadržaja za jednog igrača, multiplayer nam nije ni pao na pamet. Međutim, igra vas nakon svake misije nagrađuje poenima i zlatnim, srebrnim i bronzanim medaljama za broj uništenih vanzemaljskih objekata, efikasnost i planiranje ruta, pa tako preko leaderboard statistike možete pratiti kako se rangirate u odnosu na druge igrače.  
 
Sve ovo upakovano je u endžin koji neverovatno podseća na unapređenu verziju onog koji koriste par poslednjih Command & Conquer naslova. Ekranom obiluju nijanse žute, plave i crvene boje uz povremene efekte izobličenja terena koje proizvodi balon anomalije. Očekivano, igra je najlepša kada krenu da pršte laseri i eksplozije. U pitanju je nadprosečno kvalitetna grafika za jedan budžetski naslov, kojoj mogu da pozavide mnoge igre iz žanra. Zvučna komponenta je sasvim solidna. Glasovna gluma je tik iznad proseka, sa naglašenim britanskim akcentom, dok su numere u pozadini vrlo dinamične i upečatljive, iako ih ima samo par.  
 
11 bit studios je sa ovom igrom pogodio pravo u centar i naterao nas da sa nestrpljenjem čekamo njihov sledeći projekat. U pitanju je inteligentan i svež miks akcije i strategije i neka vrsta negativa Tower Defence žanra u kome je neophodno konstantno planirati i menjati rutu konvoja zbog dinamičnih promena na bojnom polju. Tome dodajte i napetost koju igra stvara dok jurite za paketima pomoći i pažljivo planirate njihovo korišćenje kako ne bi ubrzo „presušili“ i dobijate zabavu kakvu vam neće pružiti ni visekobudžetni naslovi koji se prodaju po punoj ceni koja je višestruko veća od smešnih 9,99 evra koliko Anomaly: Warzone Earth košta na Steam-u.
 
Ocena: 86
 
Kvaliteti:  – Inteligentan, originalan, zabavan i zarazan miks žanrova – Kampanja solidne dužine propraćena dobrom pričom – Solidna količina single player sadržaja – Jednostavan interfejs i kontrole – Cena!
Nedostaci:  – Izvođenje je moglo biti dublje – Nema multiplayer (uslovno)
Sajt: http://www.anomalythegame.com/default.aspx Platforma: PC/Mac Minimalni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows XP (SP2) / Vista / 7 CPU: Intel Pentium 4 na 2.4 GHz / AMD Athlon XP 2600+ Video karta: nVidia GeForce 7600 / ATI Radeon X1600 sa 256 MB RAM: 1 GB HDD: 1 GB prostora
Preporučeni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows 7 CPU: Intel Core 2 Duo na 2.6 GHz Video karta: Nvidia GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870 RAM: 2 GB HDD: 1 GB prostora Igrano na: OS: Windows 7 x64 CPU: Intel Core 2 Duo E8200 3.6 GHz Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB RAM: 4 GB Konekcija: Cable, 4 Mbit / 256 Kbit

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi