Milan Jović Hantova glava je (zajedno sa glavama njegovog tima) ucenjena na pozamašnu količinu keša, zbog čega sav šljam univerzuma želi da ga liši života. Sve ovo mu je priredio general Serano kome su Hant i njegov tim nekada bili lojalni, ali koji ih je iskoristio kao potrošnu robu, ne bi li delimično nahranio svoju pohlepu za moći. Da, miriše na kliše nad klišeima, ali imajući u vidu o kakvoj igri se radi, ovo je i više nego ubedljiva podloga za genocid i torturu koji ćete primenjivati nad svim živim stvorenjima u igri.
Ubrzo nakon što povežete sve konce, naćićete se u zabiti galaskije, na planeti Stygia na kojoj ćete provesto veći deo igre. Pored vas, jedini preživeli član vašeg tima biće Iši (Ishi), momak koji je najviše propatio zbog Hantove želje za osvetom i koji je zbog teških povreda pretvoren u nakazu nalik biomehaničkim Strogovima iz Quake igara. Iako razočaran u Hanta zbog pogibije ostatka ekipe, Iši će ga ipak pratiti kroz celu igru, kao jedan od onih neuništivih kompjuterski vođenih likova koji su tu samo da bi upotpunili priču.
Pre nego aktivno krenete da radite ono što ćete raditi do kraja igre, primetićete vulgaran i kvalitetan humor kakav ne viđamo često u igrama. U pitanju su inteligentno osmišljene dijalozi i komentari od kojih neki nisu izrečeni tako prljavim jezikom, ali iza kojih se skrivaju neke od najbizarnijih i najbolesnijih vulgarnosti koje smo čuli. Naravno, ovo ne znači da nema standardnih izraza kao što su fuck, dick, tits i slični, čak naprotiv, verovatno će vam odzvanjati u ušima neko vreme.
Ubrzo nakon što izgubite veći deo svoje ekipe, a ostatak izneverite i svalite svu krivicu na sebe, dokopaćete se Leash naprave koja će vam umnogome olakšati isterivanje pravde i iskaljivanje besa. U pitanju je električni povodac koji ispaljujete pritiskom Q tastera, kada jednim potezom ruke povlačite neprijatelje ka sebi, a zatim ih masakrirate pre nego dotaknu zemlju (najčešće u komadima). Ako za to niste imali dovoljno vremena, uvek je tu šut u Duke Nukem stilu koji će naglo promeniti pravac nesretnika i dati vam dovoljno vremena da ga dokrajčite u vazduhu.
Svaki neprijatelj koga povučete ovom električnom sajlom, poleteće usporeno ka vama, što će pružiti do sada neviđene mogućnosti da ispoljite svoju duboko skrivenu i bolesnu kreativnost za egzekucijama. Scenografija ovde igra podjednako bitnu ulogu, pa će šutiranje i bacanje frikova na kaktuse i betonsku armaturu ubrzati ceo proces i uštedeti municiju. Da bi ste shvatili o kakvoj igri se radi, dovoljno je da zamislite scenu u kojoj nabildovanom ošamućenom liku prilazite s leđa, skidate mu metalni poklopac sa pozadine i usijanim olovom palite gasove u njegovom anusu, kada sledi krvava eksplozija od smeše preterane količine krvi i mesa.
Ovo „pimpovanje“ nabildovanim likovima je neophodno, ali i vraški zabavno. Neophodno je iz razloga što igra debelo nagrađuje vašu kreativnost Skillshot poenima koje trošite na nabavku municije i otključavanje specijalnih mogućnosti oružja, u „prodavnicama“ razbacanim po nivoima. Svaki komad oružja ima svoju bazu Skillshot-ova (komičnih naziva) preko koje pratite svoj učinak. Preciznije, postoji ukupno 131 način na koji možete ubiti neprijatelja, što je impresivan podatak. Sama brojka nas tera da se zapitamo kakvi um(ovi) su bili u stanju da izmisle ovoliko bolesnih načina za ubijanje ljudi. Da se razumemo, ovo je samo još jedan veliki plus.
Iako će vaša maštovitost kada su egzekucije u pitanju, biti jednim delom ograničena okruženjem, ipak ćete imati i više nego dovoljno slobode da ispoljite svoju krativnost. Šutnite neku neinteiligentnu budalu na kaktus i izvršili ste PRICKED skillshot. Okačite lika na šipke i dobićete VOODOO DOLL poene. Neizostavno sredstvo za eliminisanje grupa neprijatelja je Thumper koji ispaljujete iz svog povodca pritiskom i držanjem Q tastera, kada će odskočna električna sfera baciti likove visoko u vazduh, a na vama je da ih poskidate kao glinene golubove ili sačekate da se razbiju o zemlju. „Kill With Skill“ je moto koji igru prati od samog početka, a ispostavilo se da je i više nego prikladan.
Tako igra ni malo ne ceni klasično nubovsko napucavanje, koje donosi šačicu poena, što govori i činjenica da je za headshot potrebno isprazniti pola šaržera u glavu neprijatelja. Druga stvar koja igrača primorava na „šutku“ je to što likovi uglavnom srljaju ka vama, bez obzira da li u rukama imaju hladno ili vatreno oružje. Ne treba zaboraviti i Hantovu sposobnost da velikom brzinom iz mesta prevali 20-ak metara uklizavajući neprijatelju u noge, a zatim od njega (u kombinaciji sa okruženjem) napravi remek delo mrtve prirode. Tu je i neizostavna crvena burad zapaljivog sadržaja koja nikada nije bila zabavnija za paljenje i dizanje u vazduh grupa probisveta.
Kada smo kod oružja, imajte na umu da ih ima sasvim dovoljno i da su prilično raznolika. Nama su Peacemaker Carbine (ironija) automat i futuristički magnum bili najpraktičniji kao “all around” rešenja za standardne neprijatelje. Dok su neka eksplozivnija prilično efikasna za komadanje grupa neprijatelja. Snajper je posebna priča i na par sekundi dozvoljava da upravljate zrnom jureći tipa koji pokušava da mu umakne. Pomenute “specijalne mogućnosti” oružja su zapravo sekindarna paljba koja je daleko ubojitija od standardnog kalibra, a koja (kada se otključa) donosi nove Skillshot mogućnosti. Tako pištolj ispaljuje eksploziv sa odloženom detonacijom, dok pomenuti “Mirotvorac” bljuje usijanu sačmu koja topi meso do kostiju. Moramo spomenuti i topčinu koja ispaljuje dve granate svezane lancem koje imobiliše nesrećnika. U ovoj situaciji predlažemo da ga šutnete ka njegovim prijateljima, pa tek onda detonirate eksploziv – praktično, efikasno i donosi brdo poena.
Da li smo spomenuli da je Bulletstorm jedna od najlepših pucačina na svim platformama? Iako smo veće duže vreme alergični na UE3 endžin, moramo priznati da nas je njegova poslednja verzija oborila s nogu. Pozitivan efekat u najvećoj meri stvara kontrast u svakom pogledu. Ovde pre svega mislimo na prelaze iz jedne lokacije u drugu, koji su skoro uvek prava invazija na čula. Zamislite da iz mračne u klaustrofobične utrube planine izađete na sucem obasjanu plažu, sa ogromnom branom i predivnim gradom u daljini, na čijim ulicama ćete masakrirati mutante koji minut kasnije. Kroz celu kampanju sličnih momenata ima nebrojano mnogo. Kada kažemo kontrast, mislimo i na dešavanja u ovim strikno linearnim nivoima. Rajski mediteranski gradovi, prekriveni futurističkom i gotovo fantazijskom arhitekurom, sada su ratna zona kojom tumaraju samo mutanti i najgori šljam univerzuma.
Igra ima i par nezaboravnih momenata od kojih je najupečatljiviji onaj kada laserom usmeravate dinosaurusa kiborga koji iz očiju ispaljuje lasere. Tu su i neke deonice „na šinama“, kao ona u kojoj preusmeravate džinovski točak na motorni pogon kako vas ne bi smrskao, dok uporedo čistite motorizovane neprijatelje gathering topom i čupate ih iz vozila i letelica svojim cool gedžetom. Umalo da zaboravimo i interesantne džinovske bosove u vidu naraslih oblika vanzemaljske flore i faune sa kojima ćete se obračunavati na uobičajan način po sistemu „roštiljaj nakazu po slabim tačkama“.
Kada obrnete kampanju (a verujemo da hoćete), tu je i multiplayer Anarchy mod u kome možete igrati timski sa još tri igrača. Cilj ovog moda je da se oduprete talasima sve jačih i brojnijih neprijatelja, gde je potrebno da zajedničkim snagama prikupite određeni broj poena kako bi napredovali ka sledećem nivou. Iako možete igrati nezavisno od ostatka tima pokušavajući da budete bolji od drugih, igra u ovde više ceni timski rad i koordinirane akcije igrača. Najjednostavniji primer je kada šutnete neprijatelja, a prijatelj ga dokrajči u vazduhu, što će doneti daleko više poena nego da ste to uradili sami. Dakle, ako želite da se zabavite onako kako su dizajneri to zamislili, bilo bi dobro da igrate sa ekipom sa kojom ćete konstantno komunicirati u mečevima.
Tu je i Echos mod, koji je miks online i offline igranja. U ovom modu birate neku od deonica iz kampanje, a cilj je da se za što kraće vreme (uglavnom ispod 2 minuta) obračunate sa neprijateljima uz što više Skillshot poena. Vaš učinak ide pravo na leaderboard listu gde možete pratiti kako se rangirate u toj deonici u odnosu na druge igrače.
Pohvale idu i brojnim sitnim detaljima koji su svuda prisutni, a koje ćete primećivati samo u kratkim pauzama između okršaja, kada vam enormne količine krvi i beživotna tela ne budu prekrivali ekran. Međutim, matori endžin (koliko god bio našminkan), ipak ne može da prikrije svoje najveće bore po kojima ga prepoznajemo. Tako je i dalje tu povremeno iskakanje tekstura (iako svedeno na minimum), kao i maskiranje nekih nedostataka endžina preteranim korišćenjem blur efekta (i dalje blažim nego kod većine UE3 igara).
Bulletstorm je pucačina koja donosi preko potrebnu dozu svežine u toliko eksploatisan žanr. Brutalnost, komična vulgarnost, dizajn i konstantna raznovrsna i fluidna akcija odlično su spakovani u jednu adrenalinsku bombu koja će vam pružiti više od 10 kvalitetnih sati za ispoljavanje vaše bolesne kreativnosti, a da vas pritom i fenomenalno zabavi.
Ocena: 85
Kvaliteti: – Bogat Skillshot sistem poteza i nagrađivanja – Precizan i zabavan Energy Leash – Brutalnost, oružja i humor – Dizajn nivoa i prelepa otvorena okruženja Nedostaci: – Neki tehnički problemi karakteristični za endžin – Siromašan multiplayer – Prevelik uticaj Epic-a i Gears of War igara (subjektivno) Sajt: http://www.bulletstorm.com/ Platforma: PC/PS3/Xbox360 Minimalni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows XP (SP3) / Vista (SP2) / 7 CPU: Intel Core 2 Duo / AMD Athlon X2 na 1.6 GHz Video karta: Nvidia GeForce 7600 GS / ATI Radeon X2400 Pro sa 256 MB RAM: 1.5 GB HDD: 9 GB prostora Preporučeni hardverski zahtevi (PC verzija): OS: Windows Vista (SP2) / 7 CPU: QuadCore na 2.0 GHz Video karta: Nvidia GeForce GTX260 / ATI Radeon HD 4870 sa 512 MB RAM: 2 GB HDD: 9 GB prostora Igrano na: OS: Windows 7 x64 CPU: Intel Core 2 Duo E8200 3,6 GHz Video karta: NVIDIA GeForce GTX 460 1GB RAM: 4 GB Konekcija: Cable, 4 Mbit / 256 Kbit
Opis igre: Bulletstorm
Šta dobijete kada ukrstite Painkiller i Gears of War? Nagađajte, a mi ćemo vam u ovom tekstu izneti utiske o pucačini Bulletstorm, koji dolazi upravo od ljudi zaduženih za igre iz prve rečenice, odnosno Epic-a i njihovog internog People Can Fly studija. Dakle, u pitanju je duo koji je i više nego poznat po brutalnim pucačinama sa bizarnim oružjima i mnogo naslija. Da li je Bulletstorm još jedna takva? Blago je reći da jeste. Bulletstorm vas u priču uvlači neočekivano sporo. Igrač je ulozi Grejsona Hanta (Grayson Hunt), lika koga je najlakše opisati kao nabildovanog Elvisa Prislija u nešto ležernijem autfitu od onog koji nosi Markus u Gears of War igrama