Intervju: Ejrik Stefanson, Product Director Telenor Digital

Jedan od kreatora digitalnog servisa Telenor Capture bio je gost Beograda, gde je podelio svoja iskustva i znanja o kreiranju mobilnih aplikacija u Telenoru Digital

Ejrik Stefanson je Product Director u Telenoru Digital, gde se već nekoliko godina bavi razvojem novih servisa i aplikacija. Iza njega je bogato radno iskustvo, između ostalog, i u kompanijama kao što su Ericsson i REC Solar. Diplomac je Univerziteta u Oslu. Interesantan je razlog njegove posete Beogradu, koji je upravo i bio tema našeg razgovora.

Kao što smo rekli, Ejrik stoji iza razvoja aplikacije Telenor Capture, onlajn servisa za čuvanje podataka koji se danas koristi u Telenor grupi, tj. u svim zemljama u kojima Telenor posluje. O samom servisu smo već pisali, ali i napravili kratak video, pa vam preporučujemo da ga pogledate, kako biste se upoznali sa aplikacijom Capture. U najkraćem, to je servis koji donosi pogodnost svakom vlasniku mobilnog telefona − uz njega dobija dodatni prostor za automatsko čuvanje fotografija, video-fajlova i ostalih podataka.

U nastavku vam donosimo naš razgovor sa gospodinom Stefansonom, koji je vođen na engleskom jeziku, a u tekstualnoj formi prilažemo vam srpsku varijantu. Video intervju možete pogledati u celosti u videu iznad ili na narednoj stranici.

Benchmark: Svesni smo da se trend digitalizacije dešava sada i svuda. Koliko je važno priključiti mu se?

Ejrik Stefanson, Telenor: Za nas je zaista važno da budemo prisutni. Morate biti deo digitalnog sveta, a svedoci smo da pojam „digitalni građanin” postaje sve prisutniji. To su mladi ljudi koji imaju određeni odnos prema svojim telefonima, praktično se ne odvajaju od njih, od momenta kada ustanu, dok ne odu na spavanje. Oni non-stop koriste svoje telefone za najrazličitije stvari, a za nas je veoma važno da budemo deo svega toga.

eirik4.jpg

Benchmark: Kakvi su trenutni trendovi u industriji i koja je sledeća aplikacija koja će osvojiti tržište?

Ejrik Stefanson, Telenor: Veoma je teško definisati šta će biti uspešna aplikacija. Kada biste to mogli, pronašli biste sveti gral industrije i mogli biste da uložite sav novac u tu aplikaciju, zar ne? Za nas je ključna stvar da svoje korisnike zainteresujemo za korišćenje naših aplikacija. Dokle god postoji interesovanje i potreba, broj korisnika će rasti i, što je najvažnije za nas, korisnici će biti zadovoljni.

Benchmark: Kako ste došli na ideju da razvijete servis kao što je Capture?

Ejrik Stefanson, Telenor: U Telenoru raspolažemo servisima za čuvanje podataka, sa kojima smo želeli da učinimo nešto korisno. Takođe, identifikovali smo problem koji pogađa veliki broj korisnika, a to su fotografije koje zauzimaju puno prostora i koje je potrebno negde sačuvati. Osim toga, fotografije često dupliramo, čuvajući ih istovremeno na telefonu, tabletu, računaru, kameri.

Početna ideja bila nam je da objedinimo sve te fotografije na jednom mestu, kako bi u svakom trenutku bile dostupne. Tako je krenula čitava priča sa aplikacijom Capture − najpre smo identifikovali potencijalni problem za korisnika, a potom pronašli i rešenje.

Benchmark: Koliko je dugo razvijan projekat i šta ste naučili iz procesa?

Ejrik Stefanson, Telenor: Počeli smo u jesen 2012. godine, formiranjem odeljenja za servise za čuvanje podataka, nakon čega smo želeli da napravimo nešto zaista korisno. Tako smo krenuli. Posle određenog vremena, uradili smo redizajn, ali ukoliko sagledamo ceo proces, od početka razvoja pa do pojavljivanja aplikacije na tržištu, prošlo je oko devet meseci. To je bio relativno brzo sproveden projekat, sa dosta izvučenih pouka.

eirik2.jpg

Najvažnija od njih jeste potreba da se rešavaju problemi koje korisnici imaju, kao i da je ideja samo početna tačka za traženje dobrih rešenja. Ako želite da razvijete dobru aplikaciju, fokus uvek mora da bude na traženju rešenja za krajnje korisnike.

Benchmark: Da li biste mogli da podelite s nama i neke rezultate?

Ejrik Stefanson, Telenor: Imali smo velikog uspeha s lansiranjem servisa Capture kako u Evropi, tako i u Aziji. Zemlje su veoma različite, s različitim navikama korisnika, što je dodatni plus. Srbija je nekako između Norveške i Tajlanda po tom pitanju, tako da su iskustva iz Srbije zapravo veoma značajna za različite zemlje.
Najveći fokus je, iz sasvim jasnih i razumljivih razloga, bio na zemljama u kojima Telenor posluje. Rekao bih da smo zabeležili veliki uspeh u pokretanju servisa na različitim tržištima. Krajem prošle godine, primali smo na naše servere od tri do pet miliona novih fotografija dnevno. Broj uploadovanih fotografija uvećava se praktično svakog dana, što govori o tome da je reč o značajnom broju fotografija i videa. Takođe, zadovoljstvo nam je da konstantno imamo dobar rejting na prodavnicama aplikacija, što je isto tako značajna povratna informacija dobijena od korisnika.

capture3.jpg

Benchmark: Da li uopšte postoji recept za uspeh kada je razvoj aplikacija u pitanju?

Ejrik Stefanson, Telenor: Najvažnije je identifikovati i definisati problem i potom pronaći dobro rešenje. To je put ka kreiranju dobre aplikacije. Zaista verujem da smo upravo to učinili sa aplikacijom Capture, čiji razvoj i dalje nastavljamo kako bismo je dodatno unapredili.

Benchmark: Kakav je osećaj razvijati aplikaciju za koju unapred znate da će je zasigurno koristiti milioni ljudi? Verujemo da je drugačije od klasične predstave koju imamo o malom developeru sa dobrom idejom koji samo želi da je ponudi svetu, pa kako prođe − prođe.

Ejrik Stefanson, Telenor: Ne postoji značajna razlika u kreiranju aplikacije u odnosu na broj korisnika. Svi korisnici su važni, i najbitnije je usvojiti takav stav. Tada, razvijali aplikaciju za jednog korisnika ili za desetine miliona, radite dobro i ispravno. Uz takav pristup sigurno nećete pogrešiti i nećete uopšte razmišljati da li je aplikacija namenjena jednoj osobi ili milionima.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi