Logitech G25 volan

Logitech G25 volan

Za dobre igre potrebno je čekati godinu dana, a nekada i više, dok je teško setiti se ko još pravi volane pored Logitecha. Iako u praktično monopolskoj poziciji, Logitech lansira odličan volan. Vežite se...

    Sadržaj

      Branko Mitić Logitech G25 volan Najbolji način za opisivanje Logitech G25 volana jeste nadovezivanje na naš prethodni
      test, gde smo opisali pet volana, od kojih su se najviše istakli MOMO Racing i
      Driving Force Pro (u daljem tekstu DFP), oba od, pogađate, Logitecha. Tu smo konstatovali
      da je MOMO namenjen za hard-core PC vozače, dok DFP takođe može da posluži spomenutoj
      grupi vozača simulacija, ali ipak cilja ka onima koji bi da se voze i “na”
      PC-u i “na” PlayStation 2 konzoli. Pored toga, DFP se okretao za čitavih
      900 stepeni što je dodatno doprinosilo kvalitetu vožnje. Naravno, ima onih koji
      će reći da se u ozbiljnim trkačkim automobilima ili bolidima ne koristi ni blizu
      od tih 900 stepeni, ali se koristi više od mizernih 200 stepeni koje imaju svi
      volani osim DFP (i sada G25-ice). Minimum za volane trebalo bi da bude 360 stepeni.
      A zašto nemati volan koji može da “obrne” 900 stepeni? Kada taj volan
      može da se podesi i na 180, 270, 360, 450, 540… 900 stepeni i to u koracima
      od 1 stepen. Mala poteškoća jeste menjati (ukoliko to želite) svaki put u drajverima
      podešavanja, zavisno da li se vozi bolid, reli auto, auto za pistu, ali bolje
      i to nego biti ograničen na 200 stepeni, koji nisu dovoljni. Što se tiče igara, u međuvremenu (u odnosu na prethodni test) je, očigledno, samo
      kuća Symbin nešto radila. Izbacili su drugi deo igre GTR sa bolje balansiranim
      automobilima i novijim licencama za staze i automobile. Drugi novitet iz Symbina
      i generalno najsvežija simulacija vožnje jeste igra RACE, koja predstavlja licencirani
      WTCC šampionat, kako za staze, tako i za automobile. U ovoj igri pored svetski
      poznatih staza, nalaze se i BMW, Alfa Romeo, Seat, Chevrolett, Peugeot i Honda
      automobili, pa ukoliko ste želeli GTR(2) sa sporijim automobilima, eto prave prilike.

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      Osnovne osobine novog Logitech G25 volana jeste metalna konstrukcija obruča, rotacija
      od 900 stepeni, menjač može biti 6-stepeni (+ rikverc) ručni ili poluautomatski,
      papučice koje imaju amortizere i noviji force feedback mehanizam u odnosu na MOMO
      i DFP volan. Na startu nam se nije dopao novi obruč koji donosi G25 volan. Obruč ima veći prečnik
      u odnosu na MOMO i DFP volane što automatski znači da je potrebno znatno više
      raditi rukama, što na duže staze može prouzrokovati osetno veći umor. Pored toga,
      volan je obložen kožom, što možda zvuči lepo, ali se u praksi nije pokazalo dobro
      kao specifične gumene mase korišćene na već spomenutim MOMO i DFP volanima. Takođe,
      osetili smo nelagodno žuljanje dlana u predelu između palca i kažiprsta, za šta
      isto možemo da optužimo kožnu presvlaku ovog volana. Da ne bi bili previše strogi,
      vi sami odlučite da li su dva tastera na samom volanu dovoljna. Da ne bude sve
      tako crno, potrudio se force feedback mehanizam, koji je odličan. U odnosu na
      FF mehanizme na MOMO i DFP volanima, force feedback na G25 je prilično tih, dosta
      precizniji, linearniji i mirniji. Sve ovo omogućava bolji osećaj u vožnji i lakše
      nagle promene pravca, a upravo su nagle promene najviše smetale FF mehanizmima
      na prethodnicima G25-ice, što znači da ovaj volan ima najbolji force feedback.

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      G25 iza obruča ima ogromne metalne pedale za promenu brzina. Ukoliko želite da
      izvučete svaku milisekndu, potrebno je koristiti pedale iz obruča, a G25 poseduje
      odlične. Istina, potreban je duži period vremena za navikavanje u odnosu na pedalice
      na MOMO volanu, ali se po pitanju kvaliteta, oblika, hoda, “klika” ništa
      ne može zameriti.

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      Najbolji deo G25 igračkog sistema bez dileme jesu papučice. Pre svega, tu je papučica
      kvačila, ukoliko želite da vozite sa 6-stepenim ručnim menjačem. Međutim, najbitnija
      osobina ovih papučica (pored toga što su metalne) jesu amortizeri iza njih koji
      stvaraju otpor, a koji omogućavaju realan osećaj kao sa pravog automobila. Pa
      je tako papučica gasa najlakša, kvačila osrednje tvrda, dok je papučica kočnice
      izuzetno tvrda. Osećaj prilikom vožnje, naročito prilikom kočenja jeste fantastičan.
      Ono na šta ne smemo da zaboravimo jeste da su papučice dovoljno velike, a postolja
      na kojima se nalaze ogromno i dovoljno masivno da prilično čvrsto stoji u mestu.

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      Dolazimo do najinteresantnijeg dela ove igračke – potpuno manuelne ručice menjača
      koja ima 6 brzina i rikverc. Iako je sama konstrukcija ove ručice meka i krha,
      ne mislimo da će se tu išta polomiti, ako se iole bude pažljiv. Ručica je prilično
      precizna i pruža sjajnu zabavu. Međutim, još uvek sve nije to kao kod pravog automobila
      i videli smo dva problema. Pre svega, volan ne zna da je menjač u nekoj brzini,
      pa je tako u igru potrebno ulaziti u leru, jer tek u trenutku promene brzine svaka
      brzina zapravo predstavlja po jedan taster koji kaže igri koju brzinu da prebaci.
      Drugi problem se nalazi zavisno od igre do igre. Jedna igra vas neće “kazniti”
      ukoliko brzine menjate bez pritiskanja kvačila, kod druge igre nije potrebno pritiskati
      kvačilo prilikom promene brzina itd. Manuelni menjač generalno neće doprineti
      da neke staze vozite brže, daleko od toga, ali da je sjajna zabava, definitivno
      jeste. Pomoću srebrnog točka ispred ručice menjača moguće je od manuelnog menjača napraviti
      poluautomatski (sekvencijalni) kao što imaju DFP i MOMO. Sekvencijalno menjanje
      brzina nije precizno kao kod DFP i MOMO volana, ali nakon određenog perioda privikavanja
      postaj OK. Pored ručice menjača, na ovom “parčetu” G25-ice nalazi se i 8 tastera
      kao i jedan kursorski.

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      Sistem za pričvrišćivanje volana (i dela sa ručicom menjača i tasterima) jeste
      blago unapređen u odnosu na one viđene kod MOMO i DFP volana, tako da povodom
      toga nemamo nikakve zamerke, naprotiv.

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      Deo u drajverima za testiranje volana, papučica, menjača, tastera.

      karakteristike, statistike, logitech g25 volan periferije

      Deo u drajverima za podešavanje jačine force feedback opcija i stepena rotacije
      volana. Šteta što je Logitech nespretno napravio obruč ovog volana, inače bi G25 bez dileme
      mogao da dobije Editor’s Choice nagradu, koju prošli put nismo dodelili. Nažalost,
      nećemo je dodeliti ni ovaj put. G25 je tehnički sjajna igračka, ali ergonomija
      samog volana jeste nešto preko čega će ozbiljni vozači teško da pređu iako se
      taj problem donekle može preživeti zahvaljujući odličnom forcefeedbak mehanizmu.
      Iako je na papiru G25 bolji i od MOMO Racing i od Driving Force Pro volana, praksa
      kaže da nije sve tako prosto. Jednostavno ergonomija obruča smeta onima koji se
      već niz godina voze “sa” MOMO i DFP volanima i povodom toga se malo
      šta može uraditi. Međutim, bili bi grešni ukoliko bi stvorili sliku da je G25 loša igračka, daleko
      od toga! Papučice su nešto što se samo poželeti može, a umereniji force feedback
      mehanizam, takođe, znatno doprinosti realnosti. Pored toga, kada završite borbu
      sa hiljaditinkama, sekvencijalni menjač možete da zamenite sa 6-stepenim manuelnim
      i uživate u nešto opuštenijoj vožnji nekog civilnog automobila – zabava zagarantovana
      :)! Za: – besprekorne papučice – force feedback (dobro doziran i balansiran) – 6-stepeni manuelni menjač – masivna i kvalitetna izrada svakog dela Protiv: – veličina obruča volana (manji bi bio bolji) – kožnja obloga volana (nije dovoljno dobra kao kod prethodnih volana) – manjak tastera na samom volanu

      Ostani u toku

      Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

      Hvala!

      Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

      Možda vam se svidi
      X870E Aorus Pro i X870 Aorus Elite Wi-Fi7 test