Kompanija AMD je zvanično predstavila Radeon 4870 X2 grafičku kartu, najbržu kartu današnjice, u Beogradu u hotelu Holiday Inn, 14. avgusta. Ovo je bila dragocena prilika da se prisutni upoznaju i sa novim tendencijama, proizvodima i planovima koje AMD ima za naše, kao i globalno tržište. Na ovoj manifestaciji su govorili Ian McNaughton, Senior Manager, Product Marketing, Saša Marinković, Senior Product Marketing Manager, Jon Carvill, Head of PR, EMEA i Pierre Brunswick, VP of Sales and Marketing, EE. Benchmark je imao priliku da porazgovara sa prvim čovekom AMD-a za marketing i prodaju u Istočnoj Evropi. U nastavku možete pročitati šta je gospodin Pierre Brunswick rekao za naš sajt.
Benchmark: Svedoci smo da je va ša kompanija prešla put od proizvođača komponenti do provajdera kompletnih platformi i rešenja. Da li mislite da je to ključan momenat za budućnost vaše kompanije i da li smatrate da je to generalno pravac u kome će se tržište kretati?
Pierre Brunswick: Krajnji korisnici su svojevremeno bili nedovoljno infomisani o prednostima koje nudi proizvođač koji nudi kompletnu platformu, zato smo se mi pobrinuli da im pružimo edukaciju o prednostima koje nudi takav sistem. Napraviću jedno poređenje, kako bi bilo jasnije o čemu govorim. Kada odete da kupite auto, zanima vas upravo to: da kupite auto – razmišljaćete o veličini, boji, ako ste muškarac posebnu pažnju ćete obratiti na motor, u zavisnosti od upotrebe uzećete u obzir veličinu gepeka ako, na primer, često putujete ili vam treba porodični auto. Ali nikad nećete reći „ako nema taj i taj amortizer neću da kupim auto“, to prosto nije logično. IT je do skora bio baziran samo na gigabajtima, umesto na praktičnoj primeni. Ako pitate gejmera on će u svakom trenutku znati šta ima i šta želi u svojoj konfiguraciji, opet druge ljude zanimaju neke druge stvari i zato se morate baviti optimizacijom. Ako nudite samo jednu komponentu ne možete pomoći ljudima da naprave računar koji odgovara njihovim potrebama. Ali ako imate procesor, grafičku kartu i čipset onda već možete u saradnji sa partnerima da ponudite rešenje za određeni segment. I opet u okviru toga možete ponuditi dobro, bolje i najbolje za kućnu, poslovnu ili gejming upotrebu. Naša marketing strategija je uvek bila „biti što bliže kupcu“. Naravno, AMD sam ne može da komunicira sa svakim krajnjim korisnikom, prosto nemamo kapacitete ni mogućnosti za tako nešto, niti se upliće u taj deo kad ima drugih ljudi koji to odlično rade. Tako da je naš posao zapravo da edukujemo te ljude i neke od naših kolega su stalno na putu radeći upravo to: edukuju partnere i prodavce, da kad neko uđe u radnju znaju da postave kupcu prava pitanja – da li vam je potreban auto za grad ili za putovanja, koliko dece imate i slično. IT dileri moraju razviti takav pristup u svom poslu. Zato AMD ulaže puno energije u njihovu edukaciju, kako bi znali klijentu da daju pravi savet.
Benchmark: U čemu se razlikuje vaša današnja marketing strategija od one koju ste imali, recimo, pre 5 godina?
Pierre Brunswick: Pre 5 godina smo krenuli sa objašnjavanjem šta znači frekvencija, šta je hyper transport, šta je ovo i ono. Nakon što smo u ovom smeru edukovali jedan deo tržišta, rekli smo – hajde sada da pređemo na platformu. Postigli smo skromni uspeh sa Spider platformom, ali smo posle lansirali Pumu i svi su bili odušljeni. Isti princip smo sada primenili i na grafiku jer ona predstavlja „najvizuelni“ deo rešenja, a tu možemo da odgovorimo svim zahtevima. Tako da je istina da je naša strategija evoluirala, ali osnove su uvek bile iste – a to je edukacija tržišta.
Benchmark: Da li se vaša marketing strategija razlikuje u zavisnosti od toga da li je reč o razvijenom ili tržištu u razvoju?
Pierre Brunswick: Ja zaista imam problem sa definicijom tržišta u razvoju. Gde da smestimo Srbiju, na primer. Uzmimo Indiju kao ilustraciju, sa preko milijardu stanovnika gde jedan deo ima kompjutere, ali drugi ne zna da čita. To je tržište u razvoju, jer sa moje tačke gledišta Istočna Evropa ne odgovara ovom pojmu. Ovde su ljudi visoko obrazovani, razumeju potrebu za IT-jem, važnost kompjutera za njihov posao. Ono u čemu se istočnoevropsko tržište razlikuje od Zapadnog je sledeća stvar: na zapadu su multinacionalne kompanije već osvojile tržište, dok u Istočnoj Evropi lokalni heroji, kako ja volim da ih zovem, našli su načina da prežive jer poseduju fleksibilnost i poznaju tržište. Mi pomažemo upravo njima da se održe, jer oni razumeju prednosti platforme i gotovih rešenja i znaju da to objasne svojim lokalnim dilerima bolje nego bilo ko drugi. Tu je razlika u našem pristupu zapadnom i istočnom tržištu – u Istočnoj Evropi smo više angažovani lokalno. Ovde A-brendovi ukupno zauzimaju 10% prodaje u desktop segmentu, dok lokalni igrači vladaju sa tih 90% tržišnog udela.
Benchmark: Za kraj, pitanje koje uvek postavljamo svima. Kako doživljavate srpsko tržište?
Pierre Brunswick: Neko mi je nedavno pomenuo da je odnos desktop:notebook već dostigao odnos 50:50. Realno, to je samo 6 meseci zaostatka za Zapadnom Evropom. Pratite trendove u principu sa godinu dana zakašnjenja u odnosu na njih. Tako da je Srbija važna za nas, ulažemo dosta u kanal u ljude koji će ga edukovati. Imamo kancelariju ovde, dosta ljudi zaduženih za ovaj region, tako da se trudimo da budemo blizu ovdašnjim krajnjim korisnicima i partnerima.