Apple iPhone pao na šesto mesto na kineskom tržištu telefona

Prema Canalys-u, isporuke iPhone-a u Kini opale su za 6,7% u odnosu na prethodnu godinu, dok domaći brendovi kao što su Huawei, Vivo, Oppo, Honor i Xiaomi beleže rast

Apple iPhone pao na šesto mesto na kineskom tržištu telefona

Podaci iz Canalys-a, firme za istraživanje tržišta, pokazuju da su isporuke Apple iPhone telefona u Kini opale za 6,7% u poređenju sa prethodnom godinom.

Ovaj pad se pripisuje oštroj konkurenciji od strane domaćih brendova kao što su Huawei, Vivo, Oppo, Honor i Xiaomi. Huawei, naročito, beleži povratak na tržištu pametnih telefona visoke klase, zahvaljujući naprednim čipovima proizvedenim u potpunosti u Kini.

Canalys je izvestio da je ukupno kinesko tržište pametnih telefona zabeležilo rast od 10% u drugom kvartalu 2024. godine, sa isporukama koje su premašile 70 miliona jedinica. Vivo je ponovo preuzeo prvo mesto sa isporukom od 13,1 miliona jedinica, čime je ostvario 19% tržišnog udela.

Apple iPhone ispao sa liste prvih pet najpopularnijih telefona u Kini

Oppo je usledio sa 11,3 miliona jedinica, Honor sa 10,7 miliona jedinica, a Huawei sa 10,6 miliona jedinica. Xiaomi je ponovo ušao u top pet sa rastom od 17% u odnosu na prethodnu godinu, isporučivši 10 miliona jedinica. Nasuprot tome, Apple-ove isporuke su pale na 9,7 miliona jedinica, što predstavlja 14% tržišnog udela.

Povećana konkurencija i tržišna dinamika u Kini predstavljaju značajne izazove za Apple. Udeo kompanije na tržištu smanjen je sa 16% prošle godine na 14%, što je dovelo do pada sa trećeg na šesto mesto.

Prijavi se na nedeljni Benchmark newsletter
Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Uprkos promotivnim naporima, uključujući značajne popuste do 23%, Apple se muči da održi svoju poziciju na tržištu. Posao im dodatno otežava sveukupni rast lokalnih vendora, koji su profitirali od svojih lokalizovanih lanca snabdevanja i jake lojalnosti brendu među kineskim potrošačima.

Glavni operativni direktor Apple-a, Jeff Williams, nedavno je posetio Kinu, sastajući se sa zvaničnicima u Pekingu i Shenzhenu kako bi ojačao Apple-ovu posvećenost kineskom tržištu. Analitičar Canalys-a, Lucas Zhong, naglasio je važnost lokalizacije Apple Intelligence-a za Kinu u narednih godinu dana kako bi se povratio tržišni udeo.

Očekivano lansiranje iPhone 16 linije kasnije ove godine takođe bi moglo povećati potražnju i potencijalno poboljšati Apple-ovu poziciju na tržištu, prenosi Macrumors.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi