Apple je najvredniji brend na svetu

Možete da ga volite ili mrzite, ali Apple je kompanija za koju je čuo ceo svet.

 
Kompanija Apple jedna je od najpoznatijih na svetu, a čini nam se da nema osobe koja makar jednom nije videla prepoznatljivi logo zagrižene jabuke. Pored kvalitetnih hardverskih i softverskih proizvoda koje Apple nudi, ovu kompaniju okružuje i aura luksuza, a ne smemo zaboraviti ni jasno izgrađen stilski identitet. Upravo je ova kombinacija najveća snaga ove kompanije, a kako prenosi portal Wccftech, Apple trenutno jeste najprepoznatljiviji i najvredniji brend na svetu.
Vrednost brenda
Kantar, kompanija koja se bavi statistikama i analizom tržišta je izbacila svoj novi izveštaj vezan za najvrednije brendove na svetu, koji Apple postavlja na prvo mesto. Istraživanja se sprovode na osnovu dva glavna kriterijuma, a to su finansijska vrednosti i ispitivanje tendencija više od 4 miliona korisnika na pedeset i jednom svetskom tržištu.
Procenjena tržišna vrednost brenda Apple (ne same kompanije, već brenda) procenjuje se na malo preko 947 milijardi dolara, uz procenat rasta od 55% u odnosu na prošlu godinu. Pored toga, Apple se nalazi veoma blizu da postane prvi brend koji će preći neverovatnu granicu vrednosti od jednog biliona dolara (1.000.000.000.000).
Ostale megakorporacije
Dakle, Apple je najvredniji brend koji trenutno postoji na svetu, ali šta je sa ostalima. Evo informacija o prvih deset brendova, kao i o procenjenim vrednostima:

Google – 819.573.000.000
Amazon – 705.646.000.000
Microsoft – 611.460.000.000
Tencent – 214.023.000.000
McDonald’s – 196.526.000.000
Visa – 191.032.000.000
Facebook – 186.421.000.000
Alibaba – 169.966.000.000
Louis Vitton – 124.273.000.000

Prema priloženim informacijama, kompanija Amazon izgubila je prošlogodišnje prvo mesto i sada se nalazi na trećem mestu sa godišnjim rastom vrednosti od 3%. Google je napredovao za jedno mesto od prošle godine, a vrednost tog brenda uvećala se za 79%. Louis Vuitton je prvi modni brend u poslednjih deset godina koji je uspeo da se nađe u prvih deset najvrednijih.
KantarBrandZGlobal2022_Infographic.jpg
Kantar navodi i da je ukupna vrednost prvih 100 svetskih brendova porasla je za 23% u odnosu na prethodnu godinu.
Što se tiče brendova koji su zabeležili najveći procentualni rast vrednosti u odnosu na prošlu godinu, ovo je detaljna lista prvih deset mesta:

Cartier – 88%
YouTube – 83%
Google – 79%
Tesla – 78%
Hermes – 73%
Louis Vuitton – 64%
LinkedIn – 63%
Tata Consultancy Services – 61%
Bank of America – 60%
J.P.Morgan – 55%

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi