BMW se predomislio, neće dodatno naplaćivati otključavanje funkcija u kolima

Bavarski proizvođač automobila BMW potpuno je promenio politiku, najavivši da ukida kontroverznu mesečnu pretplatu za funkcije kao što je grejanje sedišta

BMW se predomislio, neće dodatno naplaćivati otključavanje funkcija u kolima

Pre nešto više od godinu dana BMW je najavio da će uvesti mesečnu pretplatu za vlasnike svojih automobila koja će im omogućiti da otključaju neke dodatne funkcije na svojim automobilima. Pored grejanih sedišta, na listi su bile asistencija u vožnju, automatski dugi farovi, paljenje na daljinu i još nekoliko opcionih dodataka koje već imate u kolima, a koji bi se aktivirali samo nakon plaćanja pretplate.

Ovakva odluka dovela je do nezadovoljstva kako među korisnicima, tako i među novinarima, jer se radi o opcijama koje već imate u svojim automobilima, ali su zaključane dok ne platite pretplatu.

Član izvršnog odbora kompanije BMW Piter Nota je za Autocar izjavio: „Sada se fokusiramo na „funkcije na zahtev“ za softver i proizvode vezane za usluge, kao što su pomoć pri vožnji i pomoć pri parkiranju, koje možete dodati kasnije nakon kupovine automobila, ili na određene funkcije koje zahtevaju prenos podataka na koje su kupci navikli na plaćanje u drugim oblastima.“

„Ono što više ne radimo – a to je veoma poznat primer – je da nudimo grejanje sedišta na ovaj način. Ili je unutra ili napolju. Nudimo ga u fabrici – ili ga imate ili nemate.“

„Mislili smo da ćemo klijentu pružiti dodatnu uslugu tako što ćemo ponuditi priliku da to kasnije aktiviramo, ali ova odluka nije naišla na lep prijem kod korisnika. Ljudi osećaju da su platili duplo – što zapravo nije bilo tačno, ali percepcija je realnost, Uvek kažem. Dakle, to je bio razlog zašto smo to zaustavili.”

Nakon najave da će ukinuti ovaj sistem pretplate, treba napomenuti da BMW i dalje planira da nastavi sa pretplatom na softverskih usluga, kao što je prethodno pomenuta funkcija pomoći pri parkiranju. Oni smatraju da su kupci ovo prihvatili, jer razumeju da plaćaju softver, a ne aktiviraju nešto što već imaju. Sigurni smo da se mnogi neće složiti sa ovom izjavom.

Naravno BMW nije jedini proizvođač koji eksperimentiše sa paketima pretplate, pošto je slična reakcija javnosti bila kada je Mercedes-Benz najavio funkciju povećanja ubrzanja na svojim EQE i EQS modelima samo ako platite pretplatu.

Paket košta korisnike u 100 USD mesečno za efektivno povećanje snage za 45 kW ili 65 kW, u zavisnosti od modela.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (4)
  1. jocasylver

    Mogao je da zakljuca drugu brzinu pa da se dodatno naplacuje. To bi bio siguran dobitak...ako prodaju koji auto

  2. Masinac

    Još bolje, da kupuješ tokene a svaka funkcija u autu te košta određeni broj tokena.
    Engine start - 10 tokena.
    DRL on - 5 tokena
    Climate on - 30 token
    Gear change up - 10 tokena
    Gear change down - 5 tokena
    Brake pressed - 10 tokena

    In order to continue braking please recharge tokens! Buy 100 tokens for 10e.

  3. el_patron

    I onda zaboravis da iskljucis start/stop i ode 200eur za jednu voznju :D

  4. hsv.stoned

    Šteta. Očigledno kao civilizacija još nismo zreli za takav uberprogresivni iskorak, koji je za naše dobro. Tko poslednji izađe, nek' ugasi dugo svetlo.

Pridruži se diskusiji
Komentari su zatvoreni.
Možda vam se svidi