Saopštenje za javnostDigitalna transformacija je sadašnjost koju je potrebno iskoristiti. Kroz disrupciju je prošao ili upravo prolazi svaki segment društvene realnosti. Svi odnosi u društvu se menjaju zbog upliva digitalne tehnologije – od komunikacija, novčanih transakcija, transporta, politike do prodaje. Ali, krenimo redom. Analizom najvažnijih industrija i promena koje se zbivaju u okviru njih primetan je trend tih promena – konstantna upotreba velikih podataka i sticanje relevantnih uvida iz tih podataka dovode do inovacije u poslovanju. Digitalni tragovi koje ostavljamo za sobom u virtuelnom svetu stvaraju ogromne mogućnosti za razumevanje ljudskog ponašanja, ali i njegovo usmeravanje. Kompanije koje na vreme uspeju da uvide važnost ovih trendova biće one koje će stvarati digitalnu budućnost. Tradicionalni modeli poslovanja će biti ugroženi ukoliko ne shvate urgentnost promene i odbacivanja procesa i procedura koje ih čine nekompetentnim na digitalnom tržištu.Pogledajmo samo neke od najvažnijih industrija i njihove disruptivne biznis modele. Poznati su primeri Ubera, Fejsbuka, Alibabe, Airbnb-a i ostalih kompanija koje u svojim industrijama prave značajne promene i distanciraju se od tradicionalnog pristupa poslovanju u oblastima transporta, medija, trgovine i nekretnina. Ove i mnoge druge privredne grane biće značajnije disruptirane u vremenu koje tek nadolazi, a koje će obeležiti sve snažniji prodor Big Data, AI, IoT i Blockchain tehnologije.Posmatramo li domen marketinga i komunikacija, promene su još uočljivije. Platforme poput Fejsbuka i Google-a nam sada omogućavaju jedan sasvim drugačiji nivo interakcije sa ciljnim grupama. Ove platforme postavljaju i nove trendove u pogledu načina komunikacije, što dovodi do potrebe prilagođavanja komunikacionih i marketing strategija svake kompanije koja želi da se priključi tržišnoj utakmici u segmentu digitalizacije.
Intenzivna dešavanja na polju digitalnih komunikacija i svih prednosti i mana koje ona donosi mogu se sagledati u kontekstu komunikacione krize koja je nedavno zadesila kompanije Facebook i Cambridge Analitiku. Privatni podaci o 50 miliona stanovnika SAD-a navodno korišćeni u političkoj kampanji koju je Cambridge Analitika vodila za predsedničkog kandidata Donalda Trampa dovela je obe ove kompanije do javne osude za zloupotrebu podataka koje korisnici ostavljaju na svojim Facebook profilima. Da li će ova kriza zaista ugasiti jedan Facebook i da li će pokret #deletefacebook imati značajnijih posledica po budućnost ove društvene mreže? Ostaje da se vidi u mesecima koji slede, a ovo će biti i jedno od pitanja koje ćemo razmotriti na nadolazećoj DM Akademiji.Sve ove promene postavljaju imperativ – da se prilagodimo narastajućim trendovima digitalizacije i pozivaju na promenu percepcije, a to je da je promena jedina konstantna sila u društvu, a da je konstantna edukacija jedini način za držanje koraka sa promenama.Direct Media Akademija ove godine će biti posvećena i temama digitalizacije, disrupcije i inovacije na tržištu komunikacija i u poslovanju uopšte. Specijalni gosti devete po redu Direct Media Akademije koja se održava od 15. do 18. maja 2018. u Madlenianumu biće svetski eksperti koji su ostavili i dalje ostavljaju trag u svetu komunikacija. Jedan od njih, Jonas Kjellberg, suosnivač platforme Skype, govoriće o upravo o inovativnim modelima poslovanja.Izvor: DMA
Deveta Direct Media Akademija se održava od 15. do 18. maja
Direct Media Akademija ove godine će biti posvećena i temama digitalizacije, disrupcije i inovacije na tržištu komunikacija i u poslovanju uopšte