Kompanija Google zloupotrebljava sopstvenu tehnologiju oglašavanja u odnosu na konkurenciju tako što koristi svoju dominaciju nad internetom u drugim proizvodima poput Google pretrage. Tako dodatno učvršćuje kontrolu na tržištu još od 2014, zbog čega za kaznu Google možda mora da proda deo usluga koje pruža, piše u saopštenju Evropske komisije.
Tehnološki gigant favorizuje sopstvenu tehnologiju reklamiranja u odnosu na onu koju pruža konkurencija i tako šteti drugim provajderima reklama, oglašivačima kao i onlajn izdavačima.
Iako je ova kompanija najpoznatija po svom internet pretraživaču i drugim proizvodima poput Android softvera i YouTube platforme, primarni način zarade stiže joj upravo od oglašavanja. Ona osim što prodaje prostor za oglašavanje na sopstvenim sajtovima i aplikacijama, ima i ulogu posrednika između oglašivača i izdavača koji mogu da obezbede takav prostor.
Google uz to naplaćuje i veće nakande za usluge koje pruža u oglašavanju u odnosu na konkurenciju.
Samo bi prodaja dela Google usluga bila adekvatna mera kako bi se izbegle dalje zloupotrebe, piše u saopštenju. Zbog kršenja regulacije na tržištu koju je uspostavila EU, Google će osim potencijalne prodaje usluga, možda morati i da plati veoma visoku kaznu Uniji koja može ići i do 10 posto svetskog profita koji kompanija ostvaruje.
Saopštenje je deo istrage koju je EU protiv ove kompanije započela još 2021, i sastavljeno je na osnovu preliminarnog izveštaja. To znači da Google ima vremena da odgovori na optužbe pre nego što se donese konačni izveštaj.