Google nije tražio od Samsunga da kreira kontroverzni Auto Blocker za One UI

Auto Blocker je u centru pažnje poslednje tužbe koju je podnela kompanija Epic, ali Samsung nije potvrdio niti demantovao da je sarađivao sa Google-om na njegovom kreiranju

Google nije tražio od Samsunga da kreira kontroverzni Auto Blocker za One UI

Juče je Epic tužio Samsung zbog Auto Blocker funkcije u One UI 6.1.1. U svojoj tužbi, kompanija tvrdi da je Auto Blocker „namerno napravljen“ u koordinaciji sa Google-om, kako bi unapred oslabila odluku suda u slučajevima koje Epic vodi protiv Google-a zbog sideload-ovanja aplikacija. Tako je Epic uključio i Google kao stranu u tužbi. Dok Samsung ćuti o ovom pitanju, Google je javno negirao saradnju sa Samsungom na realizaciji ove kontraverzne funkcije.

Šef Android odeljenja za bezbednost i privatnosti u Google-u, David Kleidermacher, nazvao je najnoviju tužbu kompanije Epic „neutemeljenim i opasnim“ potezom. Dalje navodi da Google nije zahtevao od Samsunga da kreira Auto Blocker funkciju. 

David brani Google-ove bezbednosnu praksu za Android platformu, pominjući da su Google i bezbednosna zajednica dugo upozoravali korisnike na stvarne rizike preuzimanja aplikacija direktno sa interneta radi sideload-ovanja. Navodi se i da su vlade širom sveta tražile dodatna rešenja kako bi dodatno zaštitile korisnike od opasnosti preuzimanja aplikacija iz neproverenih izvora. 

David takođe pominje sopstvenu sigurnosnu funkciju Google-a, Play Protect, koja proverava da li postoje štetne aplikacije na uređaju, bez obzira na njihov izvor.

Zaključujući, on navodi da proizvođači Android uređaja mogu slobodno da inoviraju i kreiraju dodatne bezbednosne funkcije za svoje uređaje. Epic-ova tužba, kako kaže, stavlja korporativne interese iznad zaštite korisnika.

Epic je nedavno tužio Samsung zbog Auto Blocker funkcije, koja je dodata u najnovije Galaxy preklopne telefone sa Samsung One UI sistemom i tvrdi da je ova funkcija „namerno napravljena u koordinaciji sa Google-om“. 

Pored toga, David je pojasnio da Google nije tražio od Samsunga da uključi Auto Blocker kao podrazumevanu funkciju.

S druge strane, kada je The Verge kontaktirao Samsung za komentar, kompanija nije potvrdila niti demantovala da li je radila sa Google-om na ovoj funkciji. Takođe, nije potvrdila niti demantovala da li Auto Blocker zapravo skenira aplikaciju u potrazi za pretnjama ili sumnjivim aktivnostima. Evo potpune izjave koju je dao Samsung-ov portparol:

„Suprotno tvrdnjama Epic Games-a, Samsung aktivno podstiče tržišnu konkurenciju, povećava izbor za potrošače i svoje poslovanje obavlja na pošten način.

Funkcije integrisane u naše uređaje dizajnirane su u skladu sa Samsung-ovim osnovnim principima bezbednosti, privatnosti i korisničke kontrole i ostajemo potpuno posvećeni zaštiti ličnih podataka korisnika. Korisnici u svakom trenutku imaju mogućnost da isključe Auto Blocker.

Planiramo da energično osporimo neosnovane tvrdnje Epic Games-a.“

Na sudu je da utvrdi stvarnu situaciju, posebno jer Epic nema dokaze da Samsung i Google sarađuju na ovoj funkciji. Ako se tvrdnja obistini, sve uključene kompanije će morati da podnesu informacije kao deo pravnog postupka otkrivanja i tada se Epic nada da će izneti dokaze o saradnji. Moramo sačekati i videti kako će se ovo razvijati u narednim danima, piše Android Authority.

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Komentari (0)

Nema komentara 😞

Trenutno nema komentara vezanih za ovu vest. Priključi se diskusiji na Benchmark forumu i budi prvi koje će ostaviti komentar na ovaj članak!

Pridruži se diskusiji
Možda vam se svidi
Polisa privatnosti

Ova veb stranica koristi kolačiće kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo.

Informacije o kolačićima se čuvaju u vašem pretraživaču i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kada se vratite na našu veb stranicu i pomažu našem timu da razume koje delove veb sajta smatrate najzanimljivijim i najkorisnijim.