Visoki zvaničnici ATI-ja i NVIDIA-e su preključe na Tajvanu
dali izjave u kojima su obe strane saopštile da im je cilj da ostvare 60 % zatupljenosti
na svetskom tržištu GPU-a. Dalekoistočno tržište je najvažnije za proizvođače
hardvera, na drugom mestu se nalazi Severna Amerika, a zatim sledi Evropa.
CEO kompanije ATI, Ho Kvok-Juen, izjavio je na konferenciji za štampu u Tajpehu
da kompanija želi da osvoji dodatnih 20 % svetskog tržišta povećanjem prodaje
svojih čipova u Južnoj Koreji i Kini. ATI planira da ove godine za sebe prisvoji
60 % tržišta GPU-a u Kini, koja beleži postojan rast tražnje za hardverskim
komponentama. ATI je u prošloj godini učestvovao sa 30 – 40 % na kineskom tržištu
grafičkih čipova, dok je u 2002. tek svaki deseti GPU prodat u Kini bio proizvod
ove kompanije. ATI planira i da povrati popularnost u Južnoj Koreji gde je sa
90 % učešća na tržištu u 2000. spao na svega 10 % u 2002. godini. Kompanija
je nedavno uspela da popravi prodaju i dostigne 40 % učešća, a do kraja godine
želi da se ta cifra poveća na 80 do 90 %.
Na tajvanskoj promociji GeForce 6800 grafičke karte, NVIDIA-in potpredsednik
zadužen za prodaju u azijsko-pacifičkom regionu, Frensis Ju, nazvao je ovakve
pokušaje ATI-ja "nemogućom misijom". Po njemu, NVIDIA će zadržati
sadašnjih 60 % udela na tržištu zahvaljujući novoj GeForce 6 seriji koja će
biti proširena i na modele srednje i niže klase.
Izvor: DigiTimes