iOS 14.5 je uzeo 10 milijardi dolara od Fejsbuka, Jutjuba, Tvitera i Snepčeta

Eplova funkcija privatnosti smanjila je prihod Fejsbuka, Snepčeta, Tvitera i Jutjuba za skoro 10 milijardi dolara

 
Strah koji su reklamne kompanije, a posebno Facebook, pokazao u vezi sa funkcijom transparentnosti praćenja aplikacija (ATT) lansiranom u iOS-u 14.5 nije bio uzalud. Prema izveštaju lista Fajnenšel tajms, Apple-ova funkcija privatnosti smanjila je prihod Fejsbuka, Snepčeta, Tvitera i Jutjuba za skoro 10 milijardi dolara.
Nešto više od šest meseci nakon lansiranja ATT, pokazao je zašto se reklamne kompanije i društvene mreže plaše njegovog lansiranja, uključujući oglase protiv ove funkcije emitovane u Sjedinjenim Državama pre lansiranja iOS 14.5 krajem aprila.
ATT pretvara prikupljanje ličnih podataka u još jednu sistemsku dozvolu, baš kao GPS, mikrofon i kamera. Generalno, snimljene informacije služe ne samo za identifikaciju korisnika usluge ili aplikacije, već i za personalizaciju i ciljanje sadržaja i oglasa – potencijalno poboljšavajući angažovanje i vreme provedeno na različitim platformama.
Podrazumevano, iOS i iPadOS od verzije 14.5 pa nadalje isključuju prikupljanje podataka, primoravajući aplikacije da traže dozvolu korisnika. Moguće je čak i potpuno isključiti zahteve za pristup, sprečavajući aplikacije da prate aktivnost na uređaju.
 

 
Prema FT-u, promena standardnog ponašanja, zajedno sa odbijanjem većine ljudi da podele svoje informacije, dovela je do toga da mnogi oglašivači smanje svoju potrošnju na platformama društvenih medija – prebacujući ih na Android usluge i Apple-ov sopstveni alat za oglašavanje.
Pored toga, povraćaj ulaganja oglašivača na društvenim mrežama bi se smanjio, u nekim slučajevima i za polovinu, u poređenju sa ciframa od pre aktivacije TTA.
Iako je Meta – vlasnik Fejsbuka, Instagrama i WhatsApp-a – bio najveći gubitnik u ukupnom prihodu, sa procenjenim smanjenjem od skoro 8 milijardi američkih dolara, u procentima Snapchat je prošao gore, kao rezultat njegovog većeg oslanjanja na mobilnu aplikaciju, što je uticalo na pad akcija Snapa od 24% prošle nedelje.
Nasuprot tome, Apple-ova poslovna jedinica za oglašavanje zabeležila je rekordan prihod u poslednjem kvartalu, nadmašivši očekivanja tržišta sa prometom od 18,3 milijarde dolara.
 
Benchmark možete pratiti i na društvenim mrežama | Facebook | Twitter | Instagram | YouTube |Na Benchmark forumu uvek možete učestvovati u kvalitetnim i aktuelnim diskusijama iz IT industrije

Ostani u toku

Prijavi se na newsletter listu i jednom nedeljno cemo ti poslati email sa najnovijim testovima i vestima iz sveta tehnologije.

Hvala!

Uspešno ste se prijavili na na naš newsletter! Proverite vaš email nalog kako bi potvrdili prijavu.

Možda vam se svidi