ostoje tri glavna razloga zbog kojih finansijske institucije prelaze sa klasične na IP telefoniju, i to su: smanjenje troškova poslovanja, povećana fleksibilnost sistema i unapređenje korisničkog servisa. Moderna IPT rešenja mogu značajno umanjiti telefonske račune pre svega zbog eliminisanja međugradskih i međunarodnih poziva. Zahvaljujući povezivanju svih poslovnih jedinica u jedinstveni sistem, IP telefonija omogućava besplatne pozive između korisnika unutar iste mreže. Za kompanije koje imaju veliki broj poslovnica i radnika na terenu, to je velika prednost. Programi za povećanje produktivnosti mogu da transformišu desktop aplikacije u multimedijalni komunikacioni centar koji omogućava: pozivanje iz baze podataka, contact screen pop-up, identifikaciju poziva i integraciju kalendara, pa zaposleni imaju veću kontrolu voice i e-mail poruka i mogu ih prosleđivati kolegama, pozivati jedni druge i uspostavljati konferencijske pozive.
Softphone aplikacije zaposlenima omogućavaju da budu u pokretu, a da im se pozivi rutiraju na laptop i da budu operativni sa bilo koje lokacije, a što je još važnije, omogućeno je klijentima da komuniciraju sa svojim kontaktom čak i kada je na putu. Zahvaljujući integraciji IP telefonije, kompjuterskih tehnologija i poslovnih aplikacija, sistem može da pruži pravu informaciju operateru u pravom trenutku – kada se korisnik javi. Tada se na ekranu pojave brojevi telefona i računa, kao i trenutno stanje na računu. Sistem eliminiše mogućnost da se klijentu postavljaju ista pitanja više puta, zato što se najnovije informacije uključujući i beleške koje su napravljene tokom prethodnih poziva pojavljuju na ekranu operatera. Sve ove mogućnosti korisničkog servisa povećavaju zadovoljstvo klijenata. IP telefonija je poslednjih godina sve više prihvaćena i na srpskom tržištu, a lider u ovoj oblasti je kompanija Algotech, vodeći integrator rešenja za korporativnu telefoniju i kontakt centre u centralnoj i istočnoj Evropi. Stručnjaci ove kompanije učestvovali su u formiranju i aktiviranju više od 200 IP telefonskih rešenja i kontakt centara. Jedno od rešenja koje je Algotech integrisao je i Avaya communication manager u Findomestic banci, što je omogućilo povezivanje svih poslovnica u jedinstveni sistem, čime su značajno umanjeni troškovi poslovanja. Izvor: Aquagroup