Kineska novinska agencija Xinhua koja je pod direktnom kontrolom
vlasti u Pekingu je objavila izveštaj o efektima prošlomesečne odluke kineske
Vlade da se ljudima u ovoj zemlji zabrani više od tri sata online video igara
dnevno. MMOG igre su u Kini veliki hit, a vlasti ove zemlje pokušavaju da spreče
"trovanje omladine" njima, iako planiraju da i same lepo zarađuju
od pretplata na njih. U Kini postoje centri za lečenje od igračke zavisnosti,
ali vlasti procenjuju da oni nisu ni blizu dovoljni za sve osobe navučene na
video igre. Nedavno je jedan maloletni zavisnik od igre World of Warcraft u
Kini izvršio samoubistvo skokom sa zgrade, a njegovi roditelji su tužili divelopera
igre, Blizzard.
Pokušaj da se ograniči vreme koje Kinezi mogu dnevno da provedu uz igre se pokazao
krajnje neefikasnim, pošto zavisnici pronalaze načine da izbegnu blokade. Igrači
najčešće menjaju svoje naloge svaka tri sata, igraju na privatnim serverima
ili igraju više od jedne igre. Ukratno, situacija podseća na potpuno neefikasnu
prohibiciju prodaje alkohola u SAD iz prošlog veka, ali treba imati u vidu da
kineske vlasti raspolažu znatno restriktivnijim merama kojima mogu da priprete
diveloperima igara ako ne budu ozbiljno shvatili upozorenja koja im se upućuju.
Izvor: Billsdue